måndag 20 april 2009

po-ta-tis po-pa-tis po-ta-tis

Kokar just nu potatis, och jag hatar det... att koka potatis gör mej nervsjuk! Hur svårt kan det va? tänker du... ja, inte vet jag, men det är ju ingen barnlek iaf...!
Vatten i kasrullen: check
Potatis i den vattenfyllda kasrullen: check, efter en hel del stänk...
Kastrull på plattan: check
Plattan påslagen: check
Nu börjar kruxet... potatis tar sån tid att koka så man hinner klart med allt annat långt före potatisen är klar och då gäller det, det svåra, att komma IHÅG att man kokar potatis! Ja, jag har faktiskt lyckats kokatorrt ett antal gånger, och enligt mitt tycke luktar det inge vidare, sen är kvällen förstörd!
Förra veckan satte jag på ägg för frukosten, förberedde en smörgås med kaviar och ett glas oboy, det enda jag behövde göra var att vänta på att äggen skulle bli färdiga, men så ringde mamma, och ville åka till stan vipps så hade jag glömt äggen och var påväg till city... gick i affärer, gick lite till, shoppade lite... kom hem, sätte mej vid datan, hämtade posten och gick in i köket! Där såg jag min macka prydligt upplagd på ett fat, ett glas oboy och, hoppsan! En torr kastrull, två välkokta ägg med bräda skal.. oj!
Tydligen har vi nån säkerhetsspärr av nått slag som gör att spisen slår av sej när det blir sådär... eller nån timer kanske vad vet jag, avstängd var den iaf, men kastrullen fick hälsa påkasrullgud i kastrullhimmlen!

Ojoj... Potatisen!!!

Inga kommentarer: