tisdag 29 januari 2013

Vab-dag

Idag är vi hemma. Olle är förkyld. Snorig och hosta... Vi har delat säng inatt, jag kan ha ett knäckt näsben.

Jag tänkte lägga ut ett filmklipp, men det går inte?! Varför? Det står att jag måste godkänna nåt jäkla avtal, men jag fattar inte hur jag ska göra det... :/ Förbannat, när jag väl försöker mej på ett ordentligt inlägg så går det inte.

Sitter just nu i en diskussion på facebook, det gamla vanliga rasism-snacket kom upp IGEN, och jag orkar fan inte läsa mer. Tyvärr har vi ju åsiktsfrihet i Sverige så jag antar att man får acceptera att man tycker olika- hur jävligt det än är. Men att som vuxen sitta och offentligt skriva om att det kanske finns en returbiljett tillbaka till det land man flytt ifrån efter en artikel om asylsökande som inte får tillräckligt med mat och kläder här på njutångersgården, det tycker inte jag är okej. Vad vet vi om de som sitter där? "Vi måste ta hand om våra egna först, älderboenden, sjukhus, skolor osv behöver resurser..." Ja, men nu är det så att vi släppt in de asylsökande, då ska vi fan ta hand om dom också!

Eh, nu är jag arg...

Jag återkommer...

1 kommentar:

Malin Hammarbäck sa...

Åh, vad kul att du äntligen är tillbaka i bloggvärlden! Kanske jag också skulle ta mig i kragen och börja igen... Fast om man inte har bloggat sen i maj så kanske man inte har så många läsare kvar :)