tisdag 27 januari 2015

WTF??!!

Ett blogginlägg?!
Nåt stort måste vara på gång!?
Vad händer, skriv, skriv, skriiiv!!


Jag är sjuk.
Förkyld.
Jätte förkyld.
Sådär förkyld som bara riktiga män kan bli.
Så jag är sjukskriven och hemma idag.
Ensam.
Jag har tittat ikapp några serier, sovit, sovit, tittat på en film och sovit. Nu är jag uttråkad. Så börja inte läsa om du inte har sjuuukt mycket tid till övers för det här kan bli huuuur långt som helst!


What´s up?
Jag:
Har bytt tjänst på jobbet och är nu kompanjonlärare till en elev. Tror inte jag kan/får skriva så mycket mer ingående i det. Jag har inte längre samma klassansvar som jag hade som klasslärare vilket gör att jag har en förhoppning om att faktiskt kunna hålla min arbetstid nere på 80% vilket är vad jag valt att arbeta.


Jag har fått hörapparater! :O Tydligen har jag en medfödd hörselnedsättning så jag har aldrig hört spec. bra. Det förklarar en del ;)


Jag bantar igen också, det gör jag ju mest hela tiden, det vet jag. Men nu har jag bantat i 8 dagar vilket är lite av ett rekord sen Ingrid föddes ;) Vi ska åka till Zakynthos i maj och då vill jag kunna ha bikini på mej utan att skrämmas. Mitt drömmål är att jag t.o.m ska kunna sitta ner i bikini utan att magen rinner ut över låren, men vi får se hur det blir med det ;)
Mitt stora mål är att komma till det stadiet då jag inte kastar av mej jeansen så fort jag kommer innanför hemmets dörrar. Att ha jeans på sej från morgon till kväll är sånt som skinny bitches gör, visst Madde? ;)


Appropå hemmets dörrar. Vi (Jag) har lagt u huset till försäljning! Ser det mest lite som en intressekoll, men för rätt pris så säljer vi såklart. Det är faktiskt ganska många som hört av sej och visat intresse. 4 familjer har redan varit hit och tittat, men nu har vi lagt en "öppet-hus-visning" på söndag för att slippa ha folk rännandes här varje dag. Spännande, ja. Läskigt, ja!


Sen har vi ju barnen, baaaarnen. Dom är ljuvliga! Oftast! dom har sina egenheter båda två, men det är väl det som gör dom så ljuvliga. På förskolan fascineras pedagogerna av deras olikheter: "Olle som alltid varit lugnet själv... Och så Ingrid..." ;) Men även Olle har fått temperament både hemma och på förskolan. Imorse när jag lämnade berättade en av förskollärarna att han brukar få utbrott vid frukosten om han inte fåt sitta på hörnet av bordet och gärna bredvid Signe. Han sitter gärna på hörn vid bord och gillar att ha ena sidan fri. När jag gick kunde jag inte låta bli att undra varför han inte helt enkelt alltid kan få sitta på hörnet, då vore ju "problemet" löst? 4/5 dagar äter han frukost på förskolan så det känns ju som att det borde vara möjligt.


Olle har ju fyllt 4 år också. FYRA år. Vi har en 4-åring här hemma, när hände det?!
Han är nyfiken och vetgirig, 100 frågor innan lunch är ingen ovanlighet. Han älskar siffror och att räkna. Åka bil o bostadsområden och leta husnummer är en höjdare! ;) Annars leker han mycket på sitt rum. Det är det enda stället i huset som han får vara ifred. Där är det ingen som stör och han kan leka hur länge som helst där. Ibland leker han med Ingrid också, men det blir sällan några längre stunder då hon är rätt kass på att leka det han vill leka.
Ingrid älskar fortfarande att klättra- på allt! Och att hoppa- från allt! Och läsa! Hon skulle gärna sitta och läsa hela dagarna om någon hade tid med det. Så det är skillnad på hennes intressen. Om hon inte sitter och läser så är det full fart högt och lågt, men med en bok kan hon sitta stilla hur länge som helst.
Riktiga utebarn är dom också båda två, och den fantastiska vintern som vi haft på sistone gör att de helst är ute från morgon till kväll. 


Hua, jag måste sova... Vi får väl se om jag återkommer ;)

Inga kommentarer: