måndag 23 februari 2015

Vi tar väl ett inlägg till då...

Hej, hallå bloggen!
Det är jag-Igen!

Dags för en uppdatering igen då, det börjar vi tätt mellan uppdateringarna nu ;)

Min nya tjänst på jobbet har jag tyvärr inte så mycket att skriva om än. Det är influensatider så att det dönar om det! Först var jag sjuk 1,5 vecka. Sen var Ingrid sjuk. Sen var en kollega sjuk i 2 veckor så jag fick ta hennes lektioner. Idag har jag jobbat, men imorgon blir jag hemma med sjuka barn :/ Imorse när jag väckte Olle sa han direkt att "mamma, jag är ju för sjuk för att gå på förskolan." Varpå jag jagade upp honom men motiveringen "Du är bara trött, se så!". När han fått på sej kläderna ringde Christopher som varit och tränat och frågade hur Olle mådde. Tydligen hade dom två varit vakna inatt och Olle hade haft skyhög feber... Tji fick jag som snällt fick lumma tillbaka till Olle och erbjuda honom att gå i säng igen, Supermorsa?! Christopher var hemma idag, men imorgon är det jag som blir hemma då Christopher ska iväg till höga kusten med jobbet. Tur att man inte behöver pengar, för några sådana lär jag inte se röken av på ett tag :/

Bantningen då?
Jo,tack... Det gick (!) bra. På fyra veckor gick jag ner 12 (!!) år i metabolisk ålder, tappade 5% fett och drygt 4 kilo. Jag hade köpt ett par lite för dyra "mål-jeans" som faktiskt är lite stora nu, och som jag utan problem hade på mej från morgon till kväll i fredags. NU kommer utmaningen, jag har fortfarande en del att jobba på, som den dallriga magen och andra delar som behöver fastas till. "Problemet" nu är att jag känner mej rätt nöjd, iaf när kläderna är på. Sitta bekvämt i bikini är fortfarande en bit bort och det är dit jag måste orka sträva nu. Å ena sidan känns det som en barnlek då jag egentligen mått rätt bra under "bantningen", å andra sidan skriker kroppen efter pizza och godis. Det är nu avsaknaden av karaktär blir ett problem. När det är tävling går jag alltid all in och då är det lätt. Fitcampen jag deltog i är lite som en tävling, främst med sej själv, men i slutet delas priser ut. Jag tog hem priset både i minskad metabolisk ålder och minskad fett%. Men nu är det inte tävling längre. Nu behöver jag bara redovisa för mej själv och då är det lätt att fuska. Men vi får väl se, jag ska verkligen försöka, kanske nästa mål får bli en bikinisselfie ;) Haha, nä, det kommer ALDRIG att hända!

Det är mycket skoj inplanerat framöver. På fredag är det fest för/hos Mia och Jonas. Sen är det sportlov. 24/3 ska jag och syrran på The script på Annexet och 18/4 ska vi gå på "En man som heter Ove"!!! 15/5 åker familjen Palm till Zakynthos och jäser en vecka.

Nä, nu ska jag gå och väcka maken som slocknat i nattningen med Ingrid. På återseende!

Inga kommentarer: