tisdag 30 september 2008

Gnäll!

Nu tänker jag gnälla igen, men inte på mej själv idag, för idag är jag perfekt!
Jag tänker gnälla på JYSK!

När vi flyttade in i den här lägenheten i början av juli så köpte vi en ny säng, en "lyx" säng som vi tyckte oss vara värda, rätt dyr var den oxå...
Kom hem och packade upp och la oss i sängen, och sover som fan, ILLA som FAN! Vi rullar mot mitten och allt lutar åt alla möjliga håll, upp på jysk för att klaga får till svar att vi ska knäppa kort på madrasserna och komma upp och visa ifall det är något fel på madrasserna...
?1. Knäppa kort!? Vad faen finns det att se på ett par kort? Men jag gick hem och bädda upp sängen och alla madrasser men ser inget konstigt att knäppa kort på, daaa...
Tillbaka till jysk, får prata med nån chef av nåt slag, (ett benrangel som tror sej vara nåt) Och han menar på att vi får skylla oss själva för dom här sängarna är så mjuka (medium), Fine mjuk säng ville vi ha men gärna en säng man kan ligga två i!

Jag ifrågasätter såklart detta och undrar varför inget berättade för oss när vi köpte sängen att "Den här sängen är så mjuk så ni kan inte ligga två i den"?!
Chefen, som tydligen heter P-O (utan att vara gamal) himlar med ögonen och tycker att jag verkar besvärlig så jag går snällt därifrån för att inte riskera att göra något jag får ångra!

Nu har jag varit i kontakt med en konsumentrådgivare och väntar på att hon ska ringa upp, jag tänker nämligen inte ge mej!
Nu ringde hon precis och detta kommer att bli ett fall för allmännareklamationsnämnden :)

Nåväl jag är arg!

Jag är arg över en annan sak oxå! Jag kan inte te emot sms från tele2/Comviq och ingen, INGEN vill hjälpa mej, varken halebop eller tele2, kanske ska gå vidare med det oxå när jag ändå håller på.... som om du har tele2 och försöker sms:a mej så skit i det, jag får dom inte....

Nu ska jag pysa ner på stan och fixa prektik på mullemeck :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

nå.någon morgon prommis oi regnet? du som har regnställ och allt nuförtida:):):) sälv var jag rädd för att smälta i regnet så åt en extra ballan frulle ist.

Anonym sa...

och du! reklamera telefonen när du ändå är i farten!

Paulina sa...

Dino: Neee, det blev ingen prommis, och jag har inget att skylla på... mer än att regnstället är smutsigt då möjligtvis :)

Paulina sa...

Anonym: Tror faktiskt inte det är telefonen det är fel på...