onsdag 21 juli 2010

Glass glass glass, i stora lass lass lass, ja, jag är galen i glass!

Jo, jag har förstått att detär en hel del som händer och sker i mej nu, och att man påverkas är inte konstigt... Dock har jag nu fått på käften i två frågor, "humörsvängningar" och "Cravings".

Humörsvängningar har jag tidigare varit skeptisk till - enkel ursäkt när man är sur, har jag tänkt. Men såhär efter 16 veckor så är jag helt på det klara med att känslorna spökar och att man inte styr dom själv. Jag har varit en biaaaaaaatch! Och är det fortfarande ibland...

Cravings/begär är nästa sak -Bullshit, klart att det är skönt att skylla på graviditeten när man trycker i sej en chokladkaka...
Men, i förrgår var jag på maxi och handlade, tänkte köpa med mej glass, har varit sugen på det på sistonde (det har ju varit väldigt varmt så det är inte konstigt). Köpte ett paket päronsplit och ett paker mars-glassar, tänkte att det är bra att ha glass hemma, har tidigare aldrig ALDRIG köpt paketvis med glass... På parkeringen tog jag en glass "på vägen", men när jag ätit upp den var jag tvungen att stanna på en ficka på E4an för att ta en till- Detta mer eller mindre mot min vilja, därefter satte jag i mej tre glassar till innan jag slutligen gick i säng och somnade... Igår åt jag tre glassar och idag har jag hunnit med tre, och nu måste det handlas hem mer... Och det handlar faktiskt inte om att jag är sugen på en glass, det handlar om att jag MÅSTE ha en glass!

Imorse när jag kom ut till bilen insåg jag att jag haft inbrott inatt, surt! Christophers internetdosa och pontiacnyckeln hade dom tagit... Korkat att ha dom i bilen, japp, men det var dom!

Inga kommentarer: