måndag 19 juli 2010

Less...

Jag trodde att jag skulle blogga flitigt nu när graviditeten är ute och "öppen" men faktum är att jag inte alls är sugen på det. Jag är så trött på allt fokus på graviditeten att jag helt stängt av den. Jag är nu i v 16, jag har ökat i vikt och fått en liten kula, men absolut ingen solklar gravidmage. Det är snarare så att fläsket jag tidigare kunde hålla in numera inte går att suga in eftersom knodden är i vägen. Så min mage är degig och putande helt enkelt.
Framför allt så är det fortfarande MIN mage. Det verkar som att den blivit allmän sen jag blev med barn, alla får tydligen attakera, känna och klämma. Även brösten är fira att kommentera.
"Oj, vilken mage du fått" *kläm och känn*
"Wow, vilken hylla" *kläm och känn*
"Men nu har du fått ett arsle iaf" *Spana in baken*
"Oj, nu syns det visst, har du vägt dej? Vet du hur mycket du gått upp?"

Magen är MIN, JAG får ta på den, brösten är visserligen större, men inte enorma och visst jag är antagligen bredare över arslet också men inte fan kommenterar jag ditt!? Och min vikt är min ensak... Hädanefter klämmer jag tillbaka och svarar med en personlig motfråga, var så säker!

Sen är jag inte ett dugg intresserad av att höra om allas förlossningar, slemproppar och galna värkar... Det är bra ändå tack, skulle jag bli nyfiken så frågar jag!

Fick även höra om att någon beklagat sej över mitt dåliga humör, "Ja, Lina kan man knappt ringa längre för hon är så grinig..." Hmm, ändå ringer personen i fråga med väldigt jämna mellanrum. Det kanske händer lite i kroppen på mej nu som tär lite på orken och humöret?? men vad vet jag, första barnet och allt.

Men om jag nu ska gagga om graviditeten så har jag fått halsbrännan från helvetet, mot detta äter jag tabletter som skummar igen halsen och är vidigt snuskiga. Jag är fortfarande sjukt trött och minst en tupplur per dag är ett måste för att jag ens ska fungera. Jag har som sagt blivit rund och jag har fått ge upp alla byxor jag tidigare använt och börjat gå över till mammakläder, som för övrigt är så bekvämt att jag nog aldrig återgår till vanliga.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jag tycker du verkar som en helt okej brud nu trots allt. Lite konstig, men det är ju inget nytt :P.

Det verkar som din upplevelse av graviditet stämmer överens med många andras jag hört. Tycker synd om dig och hoppas att du kan hitta någonstans där du kan vara bara Lina...

Elin sa...

Det där känner jag igen, fy fan vad irriterad man blir på alla människor som ska klämma och känna, och tro mig det blir fan bara värre ju längre tiden går... och inte fan vill man prata graviditet hela tiden, precis som nu, inte fan vill jag prata blöjbyten hela dagarna... det finns väl fan annat att prata om...