söndag 10 oktober 2010

Piggare...

Återigen ser jag ett ljus i tillvaron... Men jag antar att det kommer att vända...

Jag har själv sjukskrivit mej måndag-onsdag eftermiddag nu i veckan, tänker jobba förmiddagarna. Det är fritidsdelen som är tung, att ränna ute i skogen men packning över stockar och stenar är fan inte lätt när man är tjock. Det är inge vidare att vara ute och ränna när man nästintill spyr vid minsta tryck mot magen heller... Sen på torsdag-måndag har jag tagit semester, då ska vi ner till Macke och Madde, åka till ullared och gå på Gekås och ta en kväll i Göteborg... En sista semester på "tu man hand" skulle man kunna säga och det ska bli sååå skönt! Jag har blivit lovad myrsteg och massvis med fikapauser så jag hoppas att det ska gå bra :)
När vi kommer hem hoppas jag att kroppen fått tagit igen sej lite så att jag har ork och kraft att jobba full tid ett par veckor till och sen hoppas jag på havandeskapspenning 50% (fritidsdelen). I skolan hoppas och räknar jag men att vara terminen ut...

Jag har sovit lite bättre nu ett par nätter igen, jag börjar nästan tro att det är en psykisk blockering jag har... Jag sover bättre när jag vet att jag inte har 1000 saker att göra dagen efter.

Christopher bygger altan i helgen *nöjd*... Fast det verkar som att det bara blir golvet i år, taket får tydligen vänta *inte helt nöjd*. Men jag antar att det blir så när man påbörjar bygget i oktober :) Iof kanske det betyder att det kommer finnas tid att göra ordning toaletten på övervåningen istället, och det vore ju rysligt skönt.

Nä, nu ska jag gå ner i källarn och slipa vaggan, känns som en evighetsgöra så detär lika bra att börja...

Inga kommentarer: