söndag 3 oktober 2010

Mer gnäll...

Idag är det 92 dagar kvar till beräkna nerkomst... 92 dagar, tre månader, en tredjedel kvar...

Jag har alltid haft en ganska romantisk vision av att vara gravid, och visst är det så, helst nu när Christopher kan vara mer delaktig. Men det är fan ingen dans på rosor heller som Lynn Anderson skulle sagt... Icke!

Det är mysigt att ha en liten rund mage och känna hur det buffar och rör sej där inne.
- Det är inte mysigt att känna sej som en flodhäst, knappt ta sej ur soffan och få mjälten utsparkad...
Det är mysigt att vara två och dela upplevelsen, att veta att den lille är en blandning av oss två.
- Det är inte mysigt att inte kunna ligga bevid sin käraste för att maginnehållet kryper upp som syra i halsen...
Det är mysigt att märka att någon faktiskt bor i magen, någon där inne växer och tänker titta ut som en alldeles ny och unik liten människa, en blandning av mej och Christopher.
- Det är inte mysigt att inte få sova om nätterna pga. att bäckenet luckras upp för att den lilla unika människan ska komma ut...

Jag kan fortsätta länge, och självklart är det jättemysigt och jag avgudar den lille... oftast!

Helgen har varit väldigt lugn och välbehövligt stillsam, vi har egentligen inte gjort ett dugg, bara kollar massa film och slappat. En ny arbetsvecka väntar och jag gruvar mej lite eftersom jag är inne i en period när jag inte sover, och de som känner mej vet att är det något jag behöver så är det sova... Ah...

Jag har börjat fundera på sånt som behöver fixas oxå, det mesta finns redan hos svärmor (tack!)... Men vagn och bilstol ska vi köpa själva. Jag hade bestämt mej för en billigare variant eftersom jag så gärna vill ha en ny vagn men nu har jag börjat ångra mej... Jag vill ha en ny vagn, så är det bara men när jag läser om vagnar verkar det som att de billigare mest är ett enda rappel som går sönder och krånglar. Nu funderar jag på att köpa en rolls royce-vagn istället -en Emmaljunga. Satans dyra är de, men å andra sidan har vi kommit undan vääääldigt billigt med allt annat, och det är ju troligt att det blir en bäbis till i framtiden som faktiskt kan använda samma vagn... Gah! Djungel, om någon har något tips så kläm gärna fram det...

I övrig så börjar jag sakna mina tjejer... Massa länge sen vi sågs, t.o.m. Dino var det länge sen ja träffa... Kom hem nu allihopa! Jag bjuder på fika!

4 kommentarer:

Elin sa...

Jag är som sagt väldigt nöjd med våran crescent, fast det vet du ju redan :P Den var ju inte så fasligt dyr heller... dessutom är den väldigt lätt för att vara en kombivagn, 8kg mot för andra som väger typ 12-17kg

Gillar även att man kan vända handtaget så att barnet sitter framåt, det gör ju att man kan använda vagnen längre...
Och att handtaget går att ställa eftersom att jag är kort och N är rätt lång :P

Sen ska man väl tänka på vad man ska ha för hjul, vi har luftpumpade eftersom att vi bor efter grusväg, blir lätt skumpigt annars...
Sen ska det vara rätt stora hjul för då blir vagnen lätt att skjuta, sen beror det ju på om man vill ha svängbara hjul fram, blir smidigare att svänga men blir oftast drygt i snömod och på grusväg, och har man svängbara hjul fram så är det bra om dom går att låsa i ett fast läge utifall...

Men håller med, det är en jävla djungel...

Josefin Ä sa...

Har emmaljunga city cross o är grymt nöjd. Den väger inte mkt o man kan jätte enkelt vända sitt delen så barnet både kan sitta framåt o bakåt.

Åsa sa...

Jag har inga barnvagnstips alls faktiskt. Syster drar runt på en vagn som är från när Fredrik var liten. Snygg, cool, retro, men tung, stor och otymplig. Jajja, var inte därför jag skulle skriva.
Jag tänkte bara säga att jag saknar jag också. Tänkte faktiskt komma ner i slutet av november. Tidigare än så gick inte. Det positiva är att det finns billiga tågbiljetter när man bokar så här tidigt :)
Men jag kommer alltså vara hemma typ ons-sön då det är första advent. Då vill jag ha fika och så vill jag se magen :)

Äjkäj sa...

Oj! Nu blir det lite djupt ser jag, men vi kan väl skylla det på mini-plumpen oxå?! :) Ja, jag hade önskat jag hunnit hem en sväng. men det går inte. Däremot har jag hört att det finns perfekta barnvagnsvägar dit vi ka flytta. sånna där som man bara måste köra på rätt snart!! :) och rosén...den ligger redan på kylning inför sommarn...