måndag 10 november 2008

Jehovas! :)

Dålig uppdatering från mej just nu, men det kommer nya bilder, måste bara få fingrarna ur och byta batteri i kameran...

Idag har jag varit hemma hela dagen och gjort ett försök att komma ikapp med skolan, det går sådär på den fronten just nu måste jag erkänna, men det fixar sej nog...

Imorse fick jag oväntat besök, av jehovas vittnen, två äldre herrar kom och knackade på, eller ja, dom hann aldrig knacka eftersom jag är så nyfiken och tittade ut och såg dem komma, jag öppnade dörren och log vänligt:
Jehovas vitnnen (JV) : Hej (lite avvaktande)
Jag: Hejsan, vad har ni på hjäratat?
JV: Vi tänkte höra om du är intresserad av vad bibeln säger
Jag: Änligten, (passar snabbt på att skryta med att jag faktiskt har läst bibeln, visste väl att jag skulle få chanse en dag) Jag har läst bibeln och jag är medveten om vad den säger...
JV: Är du troende?
Jag, nåt tror jag väl på men inte samma sak som ni
JV: Vad är det här för adress?
Jag: Tomtegatan 2
JV:Tror du på tomten? (försöker nog skojja till det)
Jag: Ne, inte på de senaste 20 åren (tycker inte att det är något att skojja om, behåller allvaret)

Samtalet fortskrider och jag svarar på deras frågor, oftast med en fråga tillbaka och vi får en trevlig konverastion... Den äldre mannen blir till sig och erbjuder sig att åka och hämta en bok som jag kan få, kostnadsfritt, och dom student är alla böcker som är gratis önskvärda, alltid kan man hitta nåt i dem...

15 minuter senare knackar herren på igen och ger mej boken "Vad lär bibeln?" och går igenom lite frågor från den bla. klassiska frågan Varför tillåter gud lidandet?
Jag: Antar att det är något med att man måste lida för att uppskatta lycka?
JV: Det skulle man kunna tro (ser ut att snabbt överväga att byta sin teori mot denna, men ångrar sej) Men svaret är egentligen att gud inte är det som styr världen idag
Jag: Nehe, är det människorna som gör det?
Jv: Ja...
Jag: Vad styr gud över då?
Diskussion uppstår...

I slutet av diskussionen undrar mannen om det är jag som är fröken Palm
Jag: Nej, jag är Fröken Pålsson, Palm är min sambo, vi är inte gifta *Moahahahaha* Mannen skruvar på sig snabbt och ber mej komma och delta i deras bibelstudier, då jag har såååå många kloka insikter och reflektioner om saker och ting, men smicker biter inte på mej så jag tackar nej till bibelstudier och diskussion uppstår igen, efter ytterligare 20 minuter med sin kompanjon väntandes i bilen ursäktar sej mannen och lämnar byggnanden, den du! Jehovas lämnade mej istället för att jag (som många andra) slängde dörren i nyllet på dom, jag satt ju och pluggade och kände att jag hade all tid i världen för att dravla med dom...

Allvarligt talat så tyckte jag att det var lite trevligt, det är kul at diskutera med folk som är kunniga på sitt område, och bibeln var den här herrns område!

Ne, nu kokar riset och snart kommer Christopher hem, då är det snabb middag som gäller sen bär det av till Iggesund för att spika pärlspont! Jag har nog fått Hammararm, om det finns, satan va ont jag har, men idag skulle jag få en spikpistol så nu läre det gå undan, Pang pang pang!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

bääääääääääääääh. skriv då dumma fjant. =) det är ju min födelsedag och allt!! roa mig!!

Paulina sa...

Jag orkar inte... är ju helt död, imorgon ska jag, å grattis! Fjant!!