fredag 12 december 2008

...trött....

Nu ska jag erkänna en sak, eller nja, det blir nog två... den första som är svårast att erkänna är:
Jag är trött!!! Sjukt jävla trött!!! Jag är trött på listerna som ligger omålade på övervåningen, trött på att dom inte kommer upp så att jag kan sätta upp gardiner och göra jul....
Det är bara listerna som saknas nu sen är nedervåningen så gott som klar, ändå orkar jag inte pallra mej upp och måla skiten, fort går det att måla dom oxå, men jag orkar inte, för jag är trött!!!

Sen vi köpte huset har vi hållt på hela dagarna och rivit, hammrat, spikat, slipat, målat, tapetserat, monterat, åkt runt och handlat, hammrat, spikat, slipat, målat, tapetserat och monterat.... Det är ganska tångt jobb vi gjort stundvis och jag har tom. hittat en biceps på Vänster arm! Och tro mej det har varit jätteroligt och en del saker jag gjort är jag riktigt stolt över, men nu 6 veckor senare börjar kroppen att ge med sig, den är trött!

Skolan? Jaa, den har jag faktiskt fixat, ligger inte efter med någonting och det är jag lite överaskad över faktiskt men det har funkat!

Allt jag vill nu är att ta en dag, eller åtminstonde en halv dag och göra något som inte har ett dugg med huset att göra, inte gå på stan och shoppa för dåhittar jag nått att inreda med, och inte hemma för då sätter samvetet in så man ändå inte kan slappna av, jag vill göra nåt helt meningslöst!

Imorgon ska vi på 30-årsfest och jag har nog aldrig längtat så mycket efter ett glas vin som jag gör nu, det ska bli spännande att se hur skroppen reagerar, men det ska bli kul som fan!

Jo, skulle ju erkänna en sak till... jag har köpt en lampa, inte vilken lampa som helst, en lampa som jag ska sätta i badrummet, en lila (LILA!) kristallkrona!!!!!!!! Hur fan ska jag visa den för Christopher för att inte bli utlöst ur huset och tvingas flytta?!
Grejjen med lampan är att den är sådär fulfin ni vet, men frågan är ju om christopher ser det fina i det fula... :/

Ne, nu SKA jag gå upp och måla lister....

Inga kommentarer: