onsdag 3 mars 2010

Gah!

Pappa, fyndig som få har skrivit en liten sång... Tänkte bjuda på inledningen här, melodin är "Vi går på stigen, som går till Evert..." Och hans nya text lyder "Vi går till Lina, det är där det händer, det blir punktering och det blir brändeeer..." Japp, sån är han!

Inatt har jag sovit hela två timmar, smet från brandvakten och kröp ner brevid pappa som låg på Christophers sida, mamma bäddade jag ner i soffan :) Nu väntar jag på sotarn som måste koma hit och svgöra om vi får fortsätta elda eller om vi ska frysa ihjäl, efter de senaste veckorna misstänker jag på att domen blir den sista...

Gud vad många sjuka saker man kommit på nu, bla. så frågade en av brandmännen om det var någon i huset, varpå jag svarade "Inte vad jag vet..." Och stegen, det är ju klart värst, det enda jag kunde tänka på var att det var oskottat fram till stegen om den ens stod kvar... Men då var en av gubbarna snäll och upplyste mej om att dom hade egna stegar med sej, så bra tänkte jag och insåg ett par minuter senare att det är rätt självklart eftersom brandbilar i princip består av en enda stor stege :)

Ska även ringa försäkringsbolaget samt beställa hem TORRved, anledningen till att det började brinna var att vi eldat surved, så om ni eldar i huset, se för fan till att ha torr ved!

Ne, nu ska jag skotta fram stegen på riktigt till sotarn, Hej!

Inga kommentarer: