tisdag 30 mars 2010

Hemma igen!

Och vi har haft det fantastiskt! Vi har gått i alla turistfällor som finns, vi har blivit blåsta på priser och vi har fått otaliga extrasaltade kallsupar!
Dock måste jag erkänna att det var i varmaste laget, mycket av energin gick åt för att hitta svalka, men man ska väl inte klaga- vi fick vad vi ville!
Omöjligt att försöka skriva hur vi haft det då lite går att beskriva, men i det stora hela en toppensemester!

Dock var restiden inge vidare, helst inte med alla ungar som skrek konstant på hemresan... 12 timmar UHÄÄÄÄGAHNÄÄÄÄBNAAAAAAAAAAAAAAAAAAGHNAAAAAAAAAAAAAÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! var inget vidare... Frågan är varför!?
Varför tar man med sej småbarn till Thailand? Vad har en tvååring för glädje av att åka dit? Det är för varmt för dem, dygnsrytmen sabbas och massa nya bakterier. Dessutom är det inte kul för en 25-åring att sitta på ett flyg med träsmak och lock i öronen 12 timmar, så hur ska det då vara för en tvååring?
Och helt ärligt, semster för föräldrarna? Är det semester? Mnja... jag tvivlar på det... En sådan resa gör man nog bäst innan man skaffar barn, med barnvakt hemma i sverige eller när barnen blivit 4-6 år och faktiskt kan ha glädje av resan... Men det är min åsikt!

Nu ska jag åka och jobba!

1 kommentar:

Elin Ek sa...

Håller med dig fullständigt, finns inget värre än småbarn som skriker en hel flygplansresa... nä, barnvakt om man nu måste åka och sen kan dom följa med när dom är som sagt 4-6 år och faktiskt kan komma ihåg resan...
Med andra ord så kommer jag få vänta ett tag innan vi kan planera in nån resa :P