onsdag 30 juni 2010

Glömde ju det...

Mitt i allt snorande har jag ju faktiskt varit på arbetsintervju oxå :) På håstaskolan (där min grund lades för nja, några år sen...) Har aldrig varit på en bekvämare arbetsintervju faktiskt, trots att det var tre mot en i rummet så var det väldigt behagligt från början... Kanske för att jag redan kände mej hemma, eller kanske för att jag inte trodde att jag ville ha jobbet...

Efter en sådär 5 minuter VILLE jag ha jobbet, massvis... Håstaskolan arbetar mycket med utomhuspdagogik och när jag frågade hur det återspeglas på fritids (för det är där tjänsten är) så berättade dom att de i höst skulle öppna en utefritidsgrupp, en grupp som har all verksamhet ute bortsett från riktiga skitdagar så man är i gympasalen... Och DÄR vill jag vara! Fast det är inte klart än, klart är bara att jag har en tjänst, dock bara på 50% men dom skulle se vad som kunde göra åt den saken. Bäst av allt är att jag var ärlig från början och sa att jag bara stannar en termin eftersom jag tänker få en bäbis efter nyår, och ändå fick jag tjänsten. Ärlighet hörrni, det verkar vara nåt det ;)
Det är tillträde 16/8 så jag får två veckors semester oxå... Frågan är ju om jag nu får vara på utefritids, hur i hela friden ska jag hitta kläder att tränga ner mej i i vinter?

Och det där med att tränga ner sej, ibland känner jag att "jo, jag har nog fått lite extra mage" och kläder sitter inte som önskat längre... Men jag vill inte påstå att jag ser gravid ut, ändock, Ändock! är det två personer som frågat mej rakt ut om jag är på smällen, redan! :O Jag förstår inte hur man vågar göra det... Nästa gång någon gör det ska jag bara titta förvånat och fråga vad dom menar :)

Ne, nu ska jag på möte med HNH, Hudiksvalls natthärberge. Gå nu in på hemsidan och regga er som medlemmar, det kostar inget och ni behöver inte göra något annat än sympatisera med oss... www.nattharberget.se

Inga kommentarer: