tisdag 29 juni 2010

Sill å färskpärer

blir det till middag idag när jag är gräsänka :)

Appropå gräs, ringde hälsocentralen igår för att be om ny allergimedicin:

Häxa: Hej, Häxan på Iggesunds hälsocentral här.

Jag: Hej! Jag har varit i kontakt med er ett par gånger den senaste månades ang min allergi, men utan resultat och nu är jag rädd att näsan ska trilla av mej efter att jag överdoserat nässpray över en månad...

Häxa: Har du provat Kestin eller Clarityn?

Jag: Eh, är inte det det första man provar så säg? Klart att jag har, dessutom är jag gravid så jag få rinte använda Clarityn (eller vilken av dom det nu var)...

Häxa: Jasså gravid... Mnjae, då är det nog svårt att få något utskrivet...

Jag: *Avbryter häxan* Fast nu har jag kollat upp saken själv eftersom jag fck samma svar förra gången jag ringde och första tabletten jag sökte på, Tavegyl, var okej att äta som gravid.

Häxa: *knappiriknappiriknapp på datan* Jaadu, det verkar stämma det...

Jag: "Näe, jag ljuger" Mmmmmmmmm........

Häxa: Men då ska jag se om någon läkare kan skriva ut dom till dej under dagen.

Jag: Du ska se OM? Jag antar att jag kan hämta ut tabletterna efter jobbet...

Häxa: Ja, det kan du nog göra...

Fysatanshelvetesskitkärrigtillhäxa! Hämtade ut tabletterna, tog EN och näsan blev som förbytt... Inatt fick jag sova hela natten, bortsett från kisseriet då förståss, och kl 3 var jag tvungen att väcka Christopher och visa att jag kunde andas med näsan! Om än bara med ena borren men Oj vad frisk jag känner mej, har gått och mysandats med näsan hela dagen :)

Man borde göra sjukvårdens jobb oftare tror jag, då hade jag sluppit 6 veckors helvete... Men å andra sidan hade jag inte uppskattat att näsandas lika mycket då :)

2 kommentarer:

Elin sa...

Dom kan man ibland bli trött av (jag blev zombie), därför har jag aerius för dom är numrea godkända för gravida :)

Paulina sa...

Haha, du säger det... som att jag inte var rena zombien redan så blev det ännuvärre med tabletterna... igårnatt sov jag 10 timmar! 19.30-05.30 ändå fick jag kämpa hela dagen på jobbet för att hålla ögonen öppna... :/