lördag 21 augusti 2010

Nu börjar köptarmen påverkas...

Nu börjar det komma över mej... köpsuget! Åh, vad det är mycket jag vill köpa till bäbisen, nu!
Svärmor är redan i full gång och nyss ringde hon då hon sett en vagga på selångersmarknaden, dock var den så dyr (2500:- för något att sova i ett par månader tycker jag kändes dyrt) så jag pratade ur henne den och gick ut och kikade på nätet istället... Skulle jag inte gjort! Ååååååååååh, vad det finns mycket fint som jag bara måste ha! Jag måste nog ha en vagga uppe i sovrummet, men även en dagvagga nere (en vagga som hängs i taket), kanske behöver jag en i källaren oxå? :/

Svärmor tycker att det snart är dags att intruducera vagga och vagn för katterna så att dom vänjer sej och ju mer jag kikar på nätet desto mer ansr jag att hon har rätt :) Jag vill inreda barnrum, nyss!
Men jag ska hålla mej tills efter 13/9 då det är dags att gå till barnmorskan igen och lyssna åp hjärtat och sånt... När det är gjort och vi fått bekräftat att allt är perfekt, då ska det shoppas! :)

Jag håller på att bli "gravidnörd", jag känner det i hela kroppen... Fast jag tycker inte om "gravidnördar", vilket blir ett problem. Hittills har jag vägrat mycket, så som att byta profilbilden på facebook till UL-bilden, knäppt kort på magen varje vecka (aldrig faktiskt, kanske man borde det...) tjatat ihjäl omgivningen/facebook om krämpor (hoppas jag att jag inte gjort)... Men jag känner att en liten puff i fel riktning just nu så är jag där!

I övrigt händer inte mycket i livet just nu... eller jo, det gör det, började ju nytt jobb i måndags, fast det är egentligen inte förens på måndag som det kör igång ordentligt. Jag kommer att vara på 3 olika skolor hela hösten så det blir en jäkla åkande, hoppas jag snart får en fin bil att åka i bara :) Risken finns väl att jag blir för snål och sitter och åker gammeln ändå, då det är en diesel :)

Äch, nu tänker jag gå ut och gå... (Har ett paket att hämta ut och är utan bil, därav promenaden...)

3 kommentarer:

Elin sa...

Jag var nog inte heller någon gravidnörd, när folk man är bekanta med och när folk har på facebook inte vet att man är gravid, ja då är man nog ingen gravidnörd :P
Några magbilder knäppte jag knappt, några enstaka (mindre än 10 totalt) Tror nog att det ligger lite i hur man är som person :)

madde sa...

Nä va fan! ja tycker du ska dokumentera skiten, hela skiten! dock inte som min mamma då det finns bilder på förlossningen, close up-s, that´s a no no! när ja var liten och hittade dessa bilder trodde ja att de hade nåt med porr å göra... så nä, men de är lite coolt annars! sen måste du gå in å kolla tapetorama.se, barntapeter (visa inte palmen) men vilka tapeter... oj oj... då kan vi snacka barnrum! designers guild, sandbergs.. bla bla... trodde att de var en av anledningarna till att skaffa barn! he he he... ja så skulle ja så vet du varför, ja vill sätta upp svindyra tapeter som ungen sen kommer rita och kladda på.. med de är de värt! ;) ocg vagga är ett måste, tänk på att du bygger nya traditioner så antik är nästan ett måste ;)

dino sa...

Magbilder är nog tyvärr ett måste Plump!!! Tänk på oss här långt borta som oxå vill hänga med...=D och du får klaga hur mkt du vill, det är ett av dina privilegier tycker jag, och jag är ju ändå syrra så sånt borde jag ju faktiskt veta =)