onsdag 7 november 2012

Arg-bigga!

Usch! Idag är jag lättantändlig vill jag lova... Tur att varken Olle eller Christopher är hemma måste jag säga.
Lärarförbundet förhandlar-vi får ett löneök, vad händer? Besparingar! Kommunen hade inte budgeterat för en så stor löneökning så nu måste det skäras ner för att de ska ha råd med löneökningen= Högra arbetsbelastning för oss lärare. Bra där! Alla som arbetar fler timmar/mer får ju högre lön (eller?!) Jobbar man övertid å blir ju lönen högre. Så blev det med den saken. Har sagt det förr och jag säger det igen, skit i löneförhöjningen och red ut arbetsmiljön istället. Så, nu fick jag det sagt.

Har iaf efter ett pepp-talk med Liv satt mej ner med UNIKUM och börjat skriva omdömen, 31 elever i 4 ämnen, jag blir som sagt borta från bloggen/det sociala livet ett tag. Hej!

Las Palmas blev det för Pappa och Runar iaf. Jag tänker inte fråga vad dom har för väder!

Inga kommentarer: