torsdag 27 februari 2014

Att lösa problemet:

Under våren har jag varit allt utom på topp, varesig som mamma, fru eller person. Jag har inte mått bra, jag har inte trivts. Nu har jag gjort slag i saken och en förändring är väldigt nära. Imorgon jobbar Christopher sin sista dag innan en veckas semester och sen föräldraledighet från till juli. Nästa vecka ska vi ta oss en spontansemester ner till Macke och Madde för att tokladda batterierna och den 10/3 börjar jag jobba heltid! Jag har bytt skola och kommer attgå in i år 1 på västra skolan inne i stan. Idag och imorgon är jag med i klassen som observant på egen begäran och det känns så bra! Mitt humör är bättre än pålänge och tålamodet som varit å vift sen innan jul har hittat tillbaka- Nu jävlar! ;)
Heltid var mer än jag hade tänkt mej, men då det bara handlar om några månader känns det helt okej, i höst går jag ner på 80% igen. Och det känns även skönt att Christopher går hem, inte bara för att han ska förstå mej utan även för att jag vet att både han och barnen kommer må bra av det.

OM jag nu ska vara "sån", och jag är ju en "sån" så kan jag upplysa om att den stora frågan inför Christophers föräldraledighet den här gången inte handlar om hur jag lyckades "lura" honom till att gå med på att gå (tydligen fick de svar förra gången och håller sej kvar vid det nu). Nu är frågan "Men ojojoj, så länge men båda barnen, vaaaad ska han då hitta på om dagarna". Och OM jag nu ska vara "sån" som jag är kan jag inte låta bli att undra varför ingen beskymmrat sej för vad jag gjort om dagarna det senaste året (?) Men men, 2014 it is!

Skit samma, livet leker just nu och jag skiter i om magen putar och tuttarna hänger likt flaggstångens vimpel en vindstilla sommardag :D

Inga kommentarer: