onsdag 12 mars 2014

Ang. löneförhandlingen

Det är synd att jag har en så klok man ibland faktiskt, annars hade jag haft ett ypperligt tillfälle att göra ett statement nu.
Jag får ju inte löneförhandla eftersom jag bara gör en flytt under samma arbetsgivare. Jag veeet att det är lärarbrist här i kommunen och jag veeeet att det är flera skolor som söker lärare med min behörighet.
Min lösning? Säga upp mej! Söka tjänsten igen och därmed få en löneförhandling! Får jag inte tillbaka samma tjänst så söker jag en annan, är föräldraledig under karensen och stämplar.
Kloka Christopher menar dock att jag inte ska riskera att reta upp och riskera att bränna mina broar. Tyvärr har han rätt, vi har en friskola här annars är kommunen mitt enda alternativ och då är det ju lite dumt att ha den emot mej. Dessutom har jag en väldigt god magkänsla när det kommer till min nya tjänst och jag tror att jag hittat rätt.
Så jag gör ett låtsas-uppror istället och nöjer mej återigen med lönen jag inte är nöjd med.

Inga kommentarer: