måndag 18 november 2013

En Idé...

En idé har legat och grott länge nu... En lockande men läskig sådan. Jag skulle vilja göra 2014 till mitt begagnat-år. Ett år då jag inte köper ett plagg nytt, varken till mej eller barnen. Det skulle ju gå och det vore en god sak på många sätt. Jag handlar mycket begagnat redan - men ALLT?! Vågar jag? Tänk om jag hittar något superduperjättefint på rea, ska jag inte köpa det då? Och om vi ex. åker till Ullared, ska jag inte köpa ett plagg då? Eller om jag blir bjuden på en stor fin fest och i panik behöver något att ha på mej, men inte hittar ett begagnat plagg som passar? Visst har vi kläder så vi skulle klara oss isf men det är ju alltid kul med något "nytt". Och visst skulle man kunna göra undantag, men då försvinner ju själva utmaningen. Jag ska suga lite mer på karamellen och se om jag vågar, vågar du haka på isf? ;)

Inga kommentarer: