onsdag 20 november 2013

Ingrids rum

Det börjar dra ihop sej för Ingrid att få ett eget rum, och det spritter i fingrarna på mej. Rummet är redan fixat en gång som kontor så det är inte samma j-la grundarbete som i Olles rum. Olles rum för dock lättare att bestämma hur det skulle vara, och jag hade en ganska klar bil från början. Ingrids rum däremot kan jag inte ta något beslut om alls känns det som :/ Jag tror att det är för att jag inte har en klockren säng att utgå ifrån som jag hade hos Olle. Ingrid kommer ju ha spjälsäng till en början i sitt rum, det hade Olle aldrig. När jag kolla på ev. framtida säng till Ingrid finns det ingen som faller mej riktigt i smaken. Vill man ha något annorlunda är det bara prinsessängar eller Hello Kitty-sängar och det är inget för mej. Vad Ingrid vill ha och inte är ju aningen svårt att avgöra då hon är för liten för att förmedla vad hon gillar. Olle har ju älskat bilar och motorer sen dag ett. Så just nu lutar det åt att Ingrid får en "vanlig" säng som får anpassas till rummet.

Färgen då? Just nu velar jag mellan lila/Svart och rött/vitt. Hon fick rätt mycket i rosa i doppresent så lila känns lättast att matcha, men rött känns lättare att matcha med Olles rum.

I-landsproblem?
Visst, absolut, men det är ändå ett problem, speciellt när jag helst hade börjat fixa rummet igår! ;)

Inga kommentarer: