tisdag 19 november 2013

Julstädning!

Japp, jag har börjat den långa resan nu JULSTÄD! Vilket jävla påhitt! Men i år är jag faktiskt sugen på att "göra jul" här hemma, det har jag inte varit förr. Det ska bli mysigt att lägga på juldukar, ställa fram tomtar och hänga upp gardiner. Däremot så har jag fan inga grejer! Mamma älskade julen och ett år räknade vi till 87 tomtar i KÖKET, då känns mina 10 tomtar i hela huset ganska fjuttigt ;) Och julgardiner har jag inga, mer än dom som suttit hela året på toa som insynsskydd ;)
Märkligast i det hela är ju att ALLA julsaker har försvunnit uppe hos "mamma och pappa" -verkligen alla! Pappa har fått köpt nytt. Det är ett litet hus och efter att vi letat 2 år i rad utan resultat antar jag att hon på något vis lyckades få med sej allt dit hon är nu. Märkligt och synd, annars hade jag ju kunnat hämta allt som behövs därifrån... Pappa "jular" så lite han kan och ställer bara fram det nödvändigaste ;)
Igår och idag har jag iaf påbörjat storstädningen. Problemet med att bo så pass stort som vi gör med två små är att alla rum ALDRIG hinner vara städade samtidigt, vilket tar bort motivationen. Eftersom vi åker nästa fredag tänkte jag "jula" nästa vecka tisdag/onsdag när Olle är på förskolan, så jag får väl städa igen då. Men för stunden är alla rum (utom skamrummet) på nedervåningen i toppskick! Nån timme till iaf.

I övrigt hostar jag lungorna ur mej om nätterna. Jag brukar göra det den här tiden på året och förkylningen gör ju inte saken bättre. Har iaf varit till Hc idag och fått både cocillana och en inhalator av nåt slag så nu hoppas jag på bättring.

Inga kommentarer: