tisdag 17 december 2013

Julefrid...

I fredags var jag på jobbet på julavslutning/avtackning av rektorn. Trevligt hade vi! En kollega kom fram till mej och tittade granskande på mej och sa "Vad det strålar av dej!" WOW! var det enda jag fick fram... Det strålar av mej?! Jo, kanske. Jag känner mej faktiskt genuint harmonisk för tillfället... Självklart finns det saker som stör mej, men i det stora hela kan jag nog kalla mej för lycklig. Något jag inte känt/ vågat känt på väldigt länge. Jag är väldigt nöjd med det mesta. En strålande familj och goda vänner. Jag har bestämt mej för att ta till vara på den här känslan nu. Jag har börjat känna av paniken av att vara hemma 7 månader till, men det finns en plan för det. Det här är sista gången jag kommer att vara hemma såhär länge och hittar vi en lösning som gör att jag kan jobba någon dag/vecka så ska jag verkligen se till att njuta av tiden som är kvar!

Jag har börjat komma igång med träningen och kosten ska det bli ändring på efter nyår (let´s face it, banta över jul är omänskligt!). Till sommaren är det jag som klär mej i de kläder jag vill och inte de som täcker bäst :P

Julafton är det om en vecka också, och det enda som bekymrar mej är hur vi ska få plats med alla julklappar. Olle har så sjukt mycket saker, och Ingrid med för den delen eftersom hon fått ärva allt efter Olle. Julklappar = MER leksaker. Den 9/1 fyller Olle dessutom 3 år = ÄNNU MER leksaker! Vi har inte plats och hur jag än försöker lyckas jag inte rensa bort. Olle har utan tvekan minst 100 bilar, och visst under loppet av en månad så leker han säkert med alla, men aldrig med fler än 5 åt gången... 15 bilar skulle alltså räcka gott och väl, ändå har jag inte mage att plocka bort 85 av de han har. Jag tror att även Olle skulle må bra av att ha färre alternativ, som det är nu tar det ju en kvart bara att välja vilka han ska leka med... Och nu kommer påfyllningen. I-landsprobelm? Absolut! Ett direkt pinsamt problem egentligen, men det måste lösas. I helgen kanske vi ska rensa tillsammans jag och Olle, tror ni det funkar?

3 ÅR förresten! Snart har vi en 3-åring här hemma! :o

Inga kommentarer: