onsdag 18 december 2013

Ventoline

Olle fick sin luftrörsvidgande inhalator för mindre än en vecka sen och idag fick Ingrid ventoline utskrivet för att vidga sina... Har dom båda ärvt min astma tro? Det får tiden utvisa, men jag håller mina tummar för att det inte är så.
Igår kväll hade Ingrid det väldigt jobbigt med andningen och det pep och fräste om henne mest hela tiden. Hon somnade inte förens klockan var 22 och vaknade till mellan 3-3.20 för att sedan somna om till 7.30. En skitnatt i vår värld och jag trodde jag skulle bryta ihop när jag var tvungen att sätta mej upp i sängen säkert 4 gånger under natten... Jo, det är precis så bortskämd jag är och medan jag försökte beklaga mej för svärmor i telefon tidigare idag insåg jag att det antagligen är så  till vardags för många med en 9-månaders hemma. Jag ska inte klaga, och det gör jag inte egentligen, men allt som bryter normen är ju påfrestande. Normen här hemma har (sen Ingrid var 2 månader) varit att hon somnar kl 19.30 och vaknar vid 7. Vi har aldrig haft en vaken natt (PEPPAR-PEPPAR) och jag kommer antagligen att avlida när det kommer en sådan, för någon gång kommer den ju. EN STOR eloge till alla mammor som överlever vardagen utan 9 timmars oavbruten sömn! :)

Nu ska jag slänga ut Ingrid i vagnen och sätta mej och slå in julklappar :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj! Blir som en avundsjuk bitter surkäring när jag läser om barn som sover hela nätterna, tyvärr haha. Er skitnatt låter som en dröm i mina öron. Vår tvååriga son sov för första gången någonsin en hel natt (mellan 19.30-05.45) utan uppvak i förrgår och jag var helt säker på att han då dött i sömnen. Kunde inte tro att det var sant! Kul att höra att det inte alltid måste vara så med barn, det får en att kanske våga hoppas att nästa barn sover bättre (om man nu vågar skaffa ett till ;)) Rolig att läsa din blogg, du skriver så kul!