lördag 21 december 2013

Dejtkväll!

Olle har åkt till Farmor för att klä julgranen och blir borta tills imorgon. Faster ska få låna Ingrid och Jag och Christopher ska på spontandejt ikväll. Middag och bio, och med middag menar jag pizza tror jag för det är jag riktigt sugen på. Imorgon bitti ska vi sova tills vi vaknar och äta frukost framför TVn :)

Igår klädde vi granen här hemma jag och Olle, och när jag bad honom att sätta kulor även lite högre upp än på de lägsta grenarna tog han i för kung och fosterland och sträckte sej så högt han kunde för att sätta en kula riktigt högt- Och granen välte! Olle blev helt chockad och tittade med darrande läpp på mej och sa "Förlåt mej mamma, snälla kan du det?" Jag dog! Stackars barn trodde att jag skulle bli arg då en kula gick sönder... Jag är ingen skällande mamma och huuuur skulle jag kunnat bli arg när han bara försökte göra som jag sa? Stackars plutten, han sprang ner och hämtade sin sop och försökte hjälpa till att städa. Sen kramades vi mest hela kvällen tills han slocknade på soffan när jag hade poppat popcorn för fredagsmys på tu man hand när Ingrid somnat och Christopher var i garaget. Älskade underbara fantastiskt ljuvliga unge!

Inga kommentarer: