onsdag 1 januari 2014

2013 vs 2014

Här bör det göras en summering av året som gott och en hel drös förhoppningar om vad nästa år ska ha att ge. Så kommer det bli också, för jag är inte den som är den!
Året 2013 är helt klart det bästa året i mitt liv! Det är året då Ingrid kom till oss och året då vi fyra blev ett.

2013 är året då jag vågade bli lycklig igen efter mammas bortgång. Det tog mej nästan hela året, men just nu lever jag den lyckligaste tiden i mitt liv. Fjantigt och förskönande? Nä, jag skulle faktiskt inte påstå det. Självklart finns det irritationsmoment men i det stora hela så är jag genuint lycklig! Ingrid och bröllopet är 2013 för mej, och självklart väger Ingrids födelse tyngst. MEN Giftemålet med Christopher har varit mitt stora mål sedan 7 år, långt innan jag hade tanke på att skaffa två barn med Christopher visste jag att jag ville gifta mej med honom.
Det har varit ett stort år för oss som familj i år, och det är väl så det räknas nu för tiden. Det är inte längre min lycka och framgång som räknas- Det är vår familjs! Men jag kan bara skriva och stå för mej själv här på bloggen...
Nu kommer vi till det fjantiga och förskönande: Jag och Christopher är perfekta för varandra! Jag ser det mer och mer, vi kompletterar varandra på väldigt många plan. Även om han retar gallfeber på mej när han knackar på badrumsdörren när jag duschar och säger att "Ingrid har vaknat och grinar, Olle bajsar på köksgolvet och jag sticker till garaget" så kan jag inte för mitt liv föreställa mej att vakna upp utan honom vid min sida!

2014 kan aldrig bli bättre än 2013, men förhoppningsvis kan det hålla samma standard. Jag har sedan länge försökt sortera bort energibovar ur mitt liv och nu ska jag satsa stenhårt på energisamlande.
Christopher kallar mej allt för ofta för ego och bortskämd, och det kan jag iblaaand hålla med om... Eller jag kan hålla med om att jag kan vara bekväm ibland, bortskämd blir man då någon skämmer bort en så det får han ta på sej skulden för. Däremot är jag inte självisk. Inte enligt mej själv i alla fall, om jag kan göra något för någon annan så gör jag det! Då kan det vara lätt att tro att jag tänker avsluta med att det är något jag ska sluta med, att jag ska satsa på mej själv och lägga mindre energi på andras välmående, men det tänker jag inte! För jag mår bra av att kunna hjälpa andra, och det i sej kan ju förstås ses som en självisk gärning., och då står jag för det. Christopher har svårt att förstå mitt ideella  engagemang, men det är något jag vill göra. Jag ska inte ta på mej mer i år, men jag ska försöka ge lite mer i det jag engagerar mej i. Jag ska satsa på mej själv i år utan att bli ett enda jätteego- det är vad 2014 ska bli för mej, för min familj.

Inga kommentarer: