lördag 18 januari 2014

Stackars försummade andrabarn!

Ikväll har jag verkligen märkt hur lite jag faktiskt hinner med Ingrid i vanliga fall. Det är sällan som jag är ensam med henne utan andra "måsten" men ikväll har det varit Mamma-Ingrid-tid! Ingrid sköter sej själv väldigt mycket, hon är nöjd med att sitta på golvet och pilla med någon liten sak- har jag tänkt. Olle kräver mer tid och då får han det också... Men ikväll har jag verkligen märkt att Ingrid inte alls sitter stilla och pillar. Hon lixom glider runt på golvet, och det enda hon pillar med är att hitta små små partiklar att stoppa i munnen! ALLT hon kommer över hamnar i munnen och jag har plockat ur modellera, grus, matrester, ALLT som kan tänkas finnas på golvet hos en småbarnsfamilj som inte dammsugit på 6 timmar ;) Det är ju knappast en engångsföreteelse som hon fick för sej att testa just ikväll, det är bara just ikväll jag haft tid att upptäcka det.
Olle har aldrig varit den som stoppat saker i munnen, annat än mat och faktiskt ätbara saker- Ingrid äter allt! Jag som precis accepterar att jag nog får sträcka mej till att dammsuga dagligen inser nu att jag behöver dammsuga flera gånger/dag :/

Dessutom är hon jätteduktig på att gå med gåvagnen, det har hon gjort förr också, men ikväll vågade jag släppa loss henne själv då ingen kunde komma och stjäla uppmärksamheten ifrån mej och jäklar vad hon gick!

Jo, jag inser att det nu verkar som att Ingrid är ett förlorat barn som aldrig får någon uppmärksamhet, men så är det inte... Kom igen när du har två små så snackar vi ;)

Inga kommentarer: