onsdag 15 januari 2014

Fantasi

Olle springer till dörren, öppnar och hälsar välkommen:
"Hej, vad roligt att du kommer, kom in, kom in!"
Detta sker fyra gånger på raken, sen kommer han fram till mej och Ingrid och utbrister men en "bockning"
"Får jag presentera mina vänner, Rulle, Bandis, Skopis och Menta. Dom har kommit hit för att leka med mej, du kan väl säga till när det blir fika mamma."
Jag lovar att säga till när fikat är färdigt. 2 minuter går och han kommer springande igen:
"Mamma, mamma, Bandis har skadat sej och behöver ett plåster!"
Jösses! Fantasin är det då inget fel på. Nu låter det som att han och Bandis tjaffsar om att Bandis har spillt mjölk men vägrar torka upp det...

2 kommentarer:

Liv sa...

Underbara, fantastiska Olle! Känns så länge sedan jag träffade honom. :(

Paulina sa...

Ja, det blir ju så närdu envisas med att bo i "långtbortistan" :P Men tänk på mej då rå som ALDRIG har träffat Einar, han kommer ju vara stora killen innan jag får träffa honom ;)