torsdag 2 januari 2014

Jo, jag veeet...

Jag kan ha sagt att jag absolut inte ska åka utomlands med barnen innan de är minst 5 år. Jag kan ha sagt det, och det kan vara så att den tesen sket sej nu när vi råkade resa med Olle innan han ens fyllt 3. Det kan vara så att jag menat på att det är orättvist mot barnen att "tvinga" dom att sitta stilla på ett flygplan och få ont i öronen bara för att mamman är solkåt, jag kan ha menat det. Men det var ju innan jag visste vilka fantastiska och lättsamma barn vi skulle få (PEPPAR; PEEEEPPAR!), och efter resan med Olle kan jag säga att jag fått blodad tand. Flygresan var ingen match och väl på plats hade han lika trevligt som oss, även om jag veeet att han hade haft lika trevligt här hemma på buspalatset/badhuset. Men sol är trevligt, och semester i kombination med sol är riktigt trevligt! Nu hade vi lite otur med vädret när vi var iväg, men de två soldagarna vi fick hade en perfekt temperatur både för bleka vuxna och lekande barn. Sååå, det kan vara så att vi spånar på en resa igen nästa december, kanske Gran Canaria igen... Det kan vara så. Det KAN även vara så att jag och svärmor (som var de jag syftade på när jag skrev "vi spånar på" nyss)  råkade spana in en resa idag som vore ypperlig för oss alla. Ja, jag är ju inte dummare än att jag tar med barnvakter om vi ska åka igen med båda barnen ;) Två veckor vore fint, men två veckor i början av december med en lärartjänst är knepigt. Å andra sidan blir resan dubbelt så dyr om vi åker på jullovet så jag kan gott ta tjänstledigt. Jag vet bara inte riktigt hur det funkar och om det är möjligt, december brukar ju inte vara någon dans på rosor i skolans värld direkt... Men det återstår att se, jag har ju inte riktigt lyckats få med mej Herr-jag-hatar-att-flyga-och-tänker-aldrig-göra-det-igen-om-det-inte-är-till-USA i planeringen än.

Det kaaaan vara så att den enda principen jag har kvar av mina "När jag får barn ska jag aldrig-principer" är principen om att ALDRIG NÅGONSIN EVER torka av barnens mun med disktrasan när jag "ändå är i farten"- Och den principen kommer jag att ta med mej i graven!

Inga kommentarer: