måndag 22 april 2013

Depomedrol

Ha! 9 månader tog det, ja, nu menar jag inte att baka Ingrid, utan för mej att ringa ett samtal och ta reda på vad det var för mirakelspruta jag fick mot allergin förra året. Depomedrol- Guds gåva till mej. Nu läste jag dock att den inte rekomenderas när man ammar vilket kan komma att ställa till det en del då jag kommer att behöva ta den redan i början av juni :/ Får ta och kolla upp det närmare.

I helgen har vi haft besök av syrran m. familj. Sjukt trevligt som vanligt. I fredags bjöd vi hit brorsan m. familj och pappa också på grillat vilket som alltid resulterade i en väldigt högljud och trevlig stämning. Det är sådana kvällar jag inser hur jäkla härlig min familj faktiskt är. Eller jo, det vet jag ju alltid, men man blir lite sådär fjantigt varm i hjärtat när pappa, brorsan och Maggan står brevid varandra och vill berätta en historia i mun på varandra och alla försöker överrösta varandra och ingen lyssnar på någon... Igår åkte tyresöborna hem och strax därpå kom svärmor förbi för att lämna lite kläder till lilla Ingrid efter Enya. När hon skulle åka hem tog Olle fram det tunga artelleriet och började gråta eftersom han villa följa med "Fammo" hem. Självklart slutade det med att hon monterade in barnstolen och tog med honom så det var en vääääldigt tyst och lugn kväll här hemma igår efter en helg med full fart.

Nu sitter jag och väntar på att solen ska spricka fram sådär härligt så att jag blir sugen att gå ut på en promenad, vi får väl se om det händer... Men det är iaf skärpning som gäller nu! Nu, idag, så fort jag tömt helgens godisskål börjar jag mitt "nya sunda liv". Även om jag inte kan banta när jag ammar så kan jag ju skärpa till mej. Jag går verkligen inte ner nåt, jag har fortfarande 13 kilo kvar vilket innebär att jag tappat 6 kilo på 4 veckor. Det känns inte okej med tanke på att jag fött ett barn också. Jag är så sjukt avis på de som bara rasar av sej sina gravidkilon på ett par veckor och skuttar i sina skinny-jeans direkt. Jag är i mitt-i-mellan-land igen. Gravidkläderna hatar jag och mina vanliga kläder känns väääldigt långt borta. Men nu ska det bli ändring på det! Det måste det bli!

5 kommentarer:

Mia sa...

Hänger du med på två varv runt lillfjärden nån kväll? Eller tio längder bröstsim på badhuset imorgon? :)

Paulina sa...

Pratade med mvc idag och jag får inte börja springa/jogga förens jag varit på efterkontrollen i slutet av maj. Och jag misstänker att du menar att springa runt lillfjärn? Gå får jag göra hur mycket jag vill :)Och då kan jag ju ha Ingrid med mej :) Simma får jag inte heller göra än men risk för infektioner downtown ;)

Mia sa...

Springa?! NÄJJE! Jag pratar om promenad! :)

dajno sa...

Mamma/gravid-byxer eller inte, sånt förstår jag mig inte på, men vårbrallerna du hade senast var då riktigt freeeescha!

Paulina sa...

Då Mia är jag supersugen på ett par varv någon kväll :)

Jo, A-K Just dom är faktiskt ett par vanliga byxor som jag lyckas tränga på mej och jag gillar dom skarpt :)