tisdag 30 april 2013

Det är mycket nu...

Puh! När jag la upp planen för denna mammaledighet hade jag missat detaljen att Olle bara är på förskolan två av sju dagar. Den där tristessen jag upplevde när jag satt hemma med Olle dag ut och dag in har inte riktigt infunnit sej. Inte alls faktiskt... Vilket gör pluggandet lite knepigt. 8 maj ska jag lämna in en fet rapport om ett temaarbete jag genomfört. Jag har genomfört temat i klassen, men that´s it. Rapporten har fått en framsida nu och ev. hinner jag med en innehållsförteckning också innan Ingrid blir hungrig igen. Men jag måste ju blogga också, det var ju så länge sen ;)

Livet som tvåbarnsmamma är helt galen. När Olle kom trodde jag att mitt liv var fulländat och inte kunde bli bättre, men två barn innebär verkligen dubbel lycka. Jag självantänder flera gånger om dagen för att dom små är så fantastiska! Olle är grym! Jag är så galet stolt över honom, han är så klok, rolig och omtänksam. I förrgår fick han en tågbana, ni vet en sån där briobana med tåg som man sätter ihop med magneter. Ungen är helt tagen, han är vid tågbanan 90% av sin vakna tid. Han kör något varv "Upp på bron, och neeeer" "Under tunneln" "Upp på berget". Han bygger olika versioner av tåg och vänder på vagnarna när magneterna inte passar. "Blå, gul, grön, röd och svart tåg" När han fick tågbanan kunde han bara blå och svart, men nu kan han alla färger som vagnarna har. Jag skulle vilja skriva mitt projektarbete om tågbanor och allt en tvååring lär sej av dom på ett dygn ;)

Ingrid är också fantastisk, fast på bebisnivå. Hon äter, sover, fyller bjöjor och kräks. På kvällarna är hon lite gnällig och stundvis blir jag tokig på gnylet, men det är ju som det är. Inte så mycket man kan göra mer än att mysa och det har jag inget emot. Vi ska på BVC idag och se om hon växer, eller att hon växer märker jag ju, men hur mycket ;) Ammningen funkar fortfarande bra men näe, jag tycker fortfarande inte om det. I förrgår satte jag mej verkligen jättemysigt under en filt i soffan och bestämde mej för att "ta vara på stunden" och njuta av närheten. Det blev snabbt varmt och nä, inte speciellt mysigt. Ibland blir jag nästan lite äcklad speciellt när hon släpper taget och det sprutar mjölj i ansiktet på henne och mina kläder. Men det är ju såååå nyttigt, det är vad jag intalar mej varje dag... Sååååååååååååååååå ååååååååååå å nyttigt.

I övrigt är det stora grejer på gång, men det tar vi vid senare tillfälle, det får vara nån måtta på uppdaterandet ;)

Inga kommentarer: