lördag 6 april 2013

Märkligt

Två. Två små filurer som Jag och Christopher skapat tillsammans. Två fantastiska välfungerande söta skruttungar! Det är väldigt märkligt på många sätt, att kärleken räcker till är det märkligaste. Jag trodde verkligen inte att jag skulle kunna älska någon så som jag älskar Olle, men det gör jag. Den här lilla lilla tjejen som kom till oss för 12 dagar sedan väcker redan känslor som får mej att gå under. Dessa känslor leder vidare till andra inte lika trvliga känslor. Jag känner skam och får dåligt samvete gentemot Olle. Han som varit mitt allt de senaste två åren har plötsligt fått sån lov att dela med sej av sina föräldrar och all uppmärksamhet. Detta är inget han själv valt utan något vi bestämt. Pang! Från 100% får han nu bara 50% av oss. Han visar det mest mot mej, naturligtvis eftersom det är ja som sitter med Ingrid slickad mot mej hela dagarna. "Mamma stanna hemma" "Gå mamma" "Pappa pappa pappa" "Inte mamma" Hjärtat går sönder! Samtidigt som han tycker att det är väldigt kul med lillasyster "Min Ingrid" "Olle bära". Det är mycket känslor i omlopp nu vill jag lova. Det är en väldigt stor omställning på många sätt. Christopher är en riktigt klippa som sköter all markservice här hemma medan jag fokuserar på att komma igång ordentligt med amningen, hantera känslorna och vila.

Tänk att det blev en flicka också. I hemlighet var det lite av en mardröm som kom. En liten flicka var helt ärligt det läskigaste jag kunde tänka mej. Olle var en stor och rejäl bebis som man lätt kunde hantera och som snabbt blev stadig. En liten bebis kan jag inte hantera- det känns fortfarande lite läskigt att klä på henne och sånt. Hon är ju sååå liten. Dessutom är hon en tjej, jag har aldrig sett mej som någon tjejmamma, men nu är jag det och jag måste erkänna att jag älskar det! Hon är verkligen som en liten docka, söt som socker. Detta tillsammans med en liten tunika och ett par tights gör att jag känner mej väldigt mycket som en tjejmamma ;)

Nu sover Ingrid, Christopher skjutsar pappa till stan och jag ska natta Olle- egentid. Ute snöar det.

Inga kommentarer: