torsdag 11 april 2013

Vikten

Det är lite lustigt hur legitimt det blir att prata om vikten med någon som är/nyss varit gravid. Under graviditeten var en vanlig fråga "Hur mycket har du gått upp?" Och nu knappt 2½ vecka efter Ingrids födelse kommer kommentarer som "Nu är det bara degen kvar" "Hur har du tänkt att bli av med gravidkilona?" "Hur mycket har du gått ner?" "Kommer du i dina vanliga kläder?" Jag har visserligen varit ganska klar med att jag vill ner i vikt så snart som möjligt, men inte på 2 veckor. Herreguud! Jag ammar och får därmed inte banta, visst kan jag tänka på vad jag sätter i mej men hur lätt är det när man är hungrig konstant och det kommer folk och bjuds på fika dagligen... Ge mej ett par månader att landa först. Sen ska jag styra upp allt, jag lovar. Jag skulle vilja börja träna men vet inte riktigt hur lång tid man måste vänta efter förlossningen. Visst, promenader med vagnen osv. men det ser jag inte som träning, jag vill gå på pass...

Idag är vår första dag ensamma, det går bra hittills, men så är vi bara hemma än så länge ;) Hade tänkt att gå ut en sväng på förmiddagen, men jag har försökt mata Ingrid i över en timme nu men hon bara sover... Bökar jag på dom kläder och går ut kan man ju ge sej på att hon vaknar och ska äta direkt när vi kommer ut. Så vi fixar lunch istället så går vi ut efter sovpasset.



Inga kommentarer: