onsdag 10 april 2013

Kräkbaby

Ingrid är en riktig kräk-bebis. Hon äter, kräks, äter, sover, kräks, äter... Jag byter sängkläder och får dom nerkräkta innan 22-nyheterna. DJag duschar och är nerkräkt innan jag fått på mej sista plagget. Det sprutar mjölk ur tissarna på mej i tid och otid, imorgon börjar vår verklighet då Christopher ska jobba och vi ska försöka få till en vardag med aktiviteter. Kan bli svårt med det sociala när hygienen är i samma klass som min förmåga att kommunicera med hieroglyfer. Det finns inga amninginlägg som fixar mina läckage heller. Har provat de flesta, köpte även tvättbara eftersom det blir ganska dyrt när jag förbrukar en förpackning om dagen, men dom var värdelösa. Funderar på att lägga en ingrid-blöja innanför varje bh-kupa, det kanske funkar ;)

Var på bvc idag, Ingrid är nu 50,5 lång och hon väger 3250 gram så hon växer och gror :)

Nu ska jag natta sonen medan far och dotter i familjen ligger i soffan och myser framför en gammal beck-film.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Du vet säkert redan om dem, men jag tipsar ändå om mjölkuppsamlingskupor. Kanske kan hjälpa lite mer än inlägg iallafall...

http://www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/common/produktinformation.aspx?Varuid=236483

Paulina sa...

Jo, har en sån som jag har medan jag ammar, men dom är ju ganska obekväma att ha hela dagarna :/