måndag 28 april 2014

Löpträna

Kommer ni ihåg förra våren när jag köpte snordyra löparskor för att jag tänkte mej att löpträning nog kunde vara nåt för mej? 
Såhär såg mitt insta. inlägg ut efter den "löpturen"... 
Jag var rätt nyförlöst och ja... Lös då så jag kissade helt enkelt på mej 😁 Sen dess har jag knappt våga hoppa ens av rädsla för ytterligare förnedring. Men idag tog jag tjuren vid hornen och gav mej ut igen! Har tagit hem en app som tydligen ska få mej i "toppform" på 8 veckor. Det är en form av intervallträning då man första veckan springer 1 minut och går 1,5 minuter i 30 minuter. Det kan låta simpelt, men för en "rökande" pollenallergiker som inte sprungit på 15 år är det fan tufft. Men jag gjorde det! Och jag kissade inte en droppe! 👍😃😉
Plötsligt tändes ett litet hopp, om sommaren blir så lång som de lovar så kanske även jag kan komma ur vassen 😉
Bäst av allt- Det kändes kul!! När jag numera jobbar heltid känns det ganska omotiverat att åka in till stan för att träna på kvällstid då all tid med familjen känns så viktig. 30 minuter på hemmaplan 3 gånger/veckan i byn känns överkomligt. 

Nu en dusch, sen kamp mot sötsuget tills det är god natt!
Här är en bild från idag ;)

1 kommentar:

Villa Hudiksvall sa...

Duktigt av dig. Lät intressant med den där appen.