lördag 5 april 2014

Kämpigt

Ingrid har det kämpigt just nu... Hon är förkyld (som vanligt) och hon rosslar och har det jobbigt med andningen. Igår natt åkte vi in på akuten så att hon fick inhalera och får hjälp med att få upp slem. Hon kräks när hon hostar och det som kommer upp är för äckligt för att beskriva. Hon fick samma medicin som Olle utskrivet och vi provade det igår. Jag är dock osäker på om jag verkligen tyckte att det hjälpte, men vi kör på och ser hur det går. Grannarna kom över igår när vi var ute på gården och vi tog ett par glas, när jag gick i säng satte Ingrid igång igen, hostade, rosslade och kräktes. Första tanken var att åka in igen och få hjälp eftersom det faktiskt blev sån skillnad. Problemet var ju just att vi druckit vin, att ta en taxi in på akuten med en ettåring som har svårt med andningen tog emot vill jag lova och som tur var så kräktes hos så mycket att det faktiskt hjälpte, och efter en hemma-inhalering somnade hon.
Någon fylla var det absolut inget tal om för min del utan det var verkligen bara ett par glas i gott sällskap, men ändock en ögonöppnare. Att behöva komma in i en taxi och smått lilafärgade tänder känns skit i tanken så jag orkar knappt tänka på om det verkligen hade behövts. Trevligt var det iaf och jag älskar fredagskänslan!
Farmor gav barnen en sommarpresent igår också, en studsmatta som Olle är upp över öronen lycklig över. Nu börjar vi känna oss redo för soliga dagar! Men april, april- till veckan kommer kylan tillbaka.

Morfar och Pappa lyder Olles instruktioner ;)

Inga kommentarer: