onsdag 30 april 2014

Vad är det för fel på män??!

Gah! Just nu är jag riktigt arg och barnsligt sur! Fan för tjurskallar!
I 3,5 år har vi haft behov av barnvagn (-ar!). Först köpte vi emmaljungan, som jag älskat från första stund. Rymlig och rejäl, men inte speciellt smidig. När Olle var runt året fick han en akta graco, smidig men rapplig och en riktig skitvagn i det stora hela. Absolut, jag erkänner det var ett skitköp! Då köpte jag en annan vagn vilken Christopher ratade direkt eftersom vi hade två vagnar redan. Jo, en tredje vagn var inte nödvändig- OM den andra hade funkat som vi önskade! Den tredje vagnen var dock ett måndagsexemplar som gick sönder i suffletten rätt snabbt och eftersom vi köpte den på utförsäljning av en konkurs orkade jag inte ta fighten så den åkte ner i källarn med buller och bång. 
Så nu var vi tillbaka med bara emmaljungan igen. Då skuttade Ingrid in i magen och efter en hel del velande köpte jag en syskonvagn. En syskonvagn som jag varit helnöjd med från dag ett (och som Christopher flitigt använt trots att den var sååå onödig!). Nu används den sällan längre så jag har sålt den- men den har använts mycket! 
Så nu sitter jag här med emmaljungan och resevagnen vi köpte för 100:- när vi åkte på bröllopsresa. Och den ÄR verkligen en resevagn, inget man går längre än nödvändigt med. 
Emmaljungan fungerar absolut, men den är otymplig och den tar mycket plats och i butiker blir vi ovänner rätt ofta...
Ikväll hittade jag en vagn som är ett mellanting av emmaljungan och resevagnen. Den har tre hjul och är smidig att köra, handtaget är helt (tvådelade handtag är omöjliga att köra med en hand!), den har varukorg och tre olika rygglägen... 900:- kostar den.
Jag visar Christopher den och han blåvägrar att ens lyssna och titta.
"Så jävla många vagnar som du köpt!"
"Emmaljungan funkar bra!"
"Jag tänker då aldrig ens röra den om du köper den!"
"Tre hjul är värdelöst, den kommer tippa!"
And so on... Gubbfan!
Men köpa båtar för en jävla massa tusenlappar som man sen inte har råd att renovera upp och sjösätta går förbannat bra! Eller att ha en raggarbil som behöver renoveras och har stått i ett garage 7 år och kostat 1000:-/månaden i garagehyra utan engagemang -det går också jävligt bra!
Eller allt annat skit han hittar på att kasta pengar på och jag "tillåter" utan gnäll!
Men näääää, emmaljungan funkar fint! Släpa på!!!

Nä, men ja ä int bitter! Inte ett förbannat dugg!

2 kommentarer:

Villa Hudiksvall sa...

Haha, förstår dej helt och hållet.själv är jag inne på fjärde vagnen, har visserligen köpt nästan alla begagnade. Vagnen använder man ju i princip varje dag. Karlar ska alltid bara lägga pengar på skräp! Ante pratade senast idag om att han var sugen på att köpa tåskor, snacka om onödigt!!

Julia sa...

Vad var det för märke på syskonvagnen? Och hur gammal var Olle när Ingrid föddes? Vår son kommer vara 2,9 när ett syskon kommer i september och vi funderar över om man måste skaffa syskonvagn eller om man klarar sig med ståbräda. Jag tror på syskonvagn och mannen på bräda ;)