måndag 30 juni 2014

På maddes begäran... (Skrevs 26/6 men publicerades tydligen inte...)

Det är tydligen inte okej att ha semester och inte blogga. Jag har ju skyllt på att det är jobbet som gör att det blir dåligt med inlägg, nu funkar det tydligen inte längre. Men vi har fullt ös här hemma, baksidan ska fixas och barn ska matas- ni fattar. 
Idag har jag träffat en kvinna med en fantastisk energi, jag ville aldrig lämna salongen! Jag var och fick en ljuvlig ansiktsbehandling (tack Liv!) hos C/o Lena. En ansiktsbehandligt utan obehaglig ångbehandling eller smärtsam portömning- bara behaglig rengöring och massage. Kvinnan mötte mej med det största möjliga leende i dörren, tig sej tid att sitta och småprata och förklara behandlingen innan och detta medan hon sprutade ur sej positiv energi! Efter behandlingen blev jag nyfiken på hennes mineralsmink så hon sminkade mej och jag beslutade mej direkt för att slopa allt gammalt geggigt H&M-smink och köpte ett startpaket av hennes mineraler (Tack svärfar och Riitha, jag använde presentkortet jag fick av er till sminket!). När jag lämnade salongen nästan två timmar efter att jag anlänt längtade jag nästan tillbaka. Det är sällan man får det intrycket av någon man precis träffat! 

Igårkväll var jag och Olle på cirkus maximum! Det var nog det häftigaste sen Ingrid kom till världen i Olles ögon. Jag var lite nervös för om han skulle fixa att sitta stilla och framförallt vara tyst hela föreställningen. Första tre numren satt han som förtrollad, sen applåderade han sej genom resterande. Han ska bestämt bli kamelskötare när han blir stor, och lära sej att cykla med händerna på lina ska han börja träna på så fort han lärt sej cykla med fötterna ;)

Olle älskade socker-plast som han envisas med att kalla det! Otippa!
I pausen gick vi ut och tittade på djuren och Olle var extas av lycka när han hittade en ponny som såg ut som lilla-gubben. 
21.20 slutade föreställningen och Olle tog sej knappt till bilen innan han slocknade :)


Inga kommentarer: