måndag 7 februari 2011

BVC

Varje vecka går vi till BVC för mätning och vägning och idag 4v och en dag gamal vägen Olle 4940g och är 56 cm lång, han ligger 1½ streck över medel på "tillväxt-kurvan", precis som jag gjorde med magen... Kanske det finns ett samband? Eller så råkade det helt enkelt bara bli så...

Jag börjar bli mer och mer människa oxå, kan nästan röra mej helt obehindrat och jag funderar på att börja busa och lyfta lite nu i veckan, vagnen och så... Blir ju lappsjuk av att inte kunna lämna Iggesund!

Allvarligt, jag har blivit min egen mardröm på 4 veckor... Allt jag säger nu för tiden har med Olle att göra och om någon är så fräck och pratar om något annat lyckas jag alltid vinkla om det så att jag får prata om honom! Men detär ju bara för att han är så fantastisk! Så perfekt! Och alldeles... Alldeles UNDERBAR! Så är det bara.

Nu ska jag sätta mej och stirra lite på det sovande underverket :D

3 kommentarer:

Liv sa...

Men myyyys! Jag längtar så tills jag får lära känna den där lilla människan. Fattar inte att han har funnits på denna jord i snart en månad och jag inte har träffat honom. Tills vidare får jag lyssna när du pratar om den lille, för det är verkligen helt ok att du gör det!

Åsa sa...

Jag instämmer med Liv. Men hon har i princip lovat mig att hon också ska komma hem vecka nio :)
Fast jag vet inte om jag vill det riktigt. Då får jag ju slåss med en till om att få hålla den lille sötnosen.

Paulina sa...

Ni är såå välkomna båda två v 9, och alla andra veckor med för den delen... Liv: Det är klart för bahamas nu 7-21 april, du minns väl att du lovat att agera barnflicka? ;)