torsdag 24 februari 2011

Gnäll

Jag har ingen som helst rätt att klaga, det vet jag, många har det sååå mycket värre... Men det skiter jag i just nu, jag tänker iaf gnälla lite!
Och just gnäll är problemet, Olle har precis kommit på finessen med att skrika, och det utnyttjar han om och om igen, antagligen för att testa om hans tes stämmer. "Om jag skriker väldigt högt så gör mamma vad som helst..." Och den stämmer, gör så ont i hjärtat när han sriker och ser såååå bedrövad ut. Att det an vara nyttigt för de små att skrika lite och träna lungorna vet jag, men hur ska man stå ut?! "Låt han skrika en stund så ska du se att han ger med sej" Näe, vet du vad, jag tycker inte att en 7 veckors liten skitpluttsrutt ska tuktas, skriker han för att han vill kramas lite så ställer jag mer än gärna upp!
Men inatt hade jag planer på att ställa ner han och vagnen i källarn, jag va så sjukt trött och den lilla rackarn fick för sej att det var morgon och dags att kliva upp när klockan va 3, INTE okej...

För övrigt måste jag börja komma ut lite om dagarna, men vad ska jag göra? Drälla på stan dag ut och dag in blir både dyrt och tråkigt. Tydligen pippas det väldigt lite här i Iggesund för det föds inga barn vilket gör att det inte bildas någon mammagrupp som jag kan hänga i.
Sen har ju jag varit på vift några år vilket innebär att jag inte har några kompisar kvar, iof beror det mest på att de har flyttat utan att flytta tillbaka! Ni har gjort fel! Man måste ju flytta tillbaka oxå, ni är inga ungdomar längre, flytta hem nu, skaffa hus och barn så jag har någon att leka med om dagarna!
Nu är det ju inte så att jag är helt kompislös, men det hade vart trevligt att ha någon här i krokarna att gå ut och gå med och våldsgästa utan att behöva ta bilen... Hmm, finns öppna förskolan i Iggesund tro? Shit jag måste luska lite. Hur söt och fantastisk Olle än är så är han faktiskt inge vidare sällskap om dagarna när han sover timme efter timme, så är det bara...

Nu låtsas jag att jag ska städa...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Det finns ju Kyrkis. Det brukar Fia gå på. Man behöver ju inte vara så kyrklig av sig, utan det är nog mest för sällskapet som de flesta brukar gå dit...

Anonym sa...

flytta till uppis istället, här pippas för fullt och det är massa knoddisar överallt, dessutom finns alexanedr som kan trötta ut olle och ha löjligt roligt med vagnen över trösklar och så finns sällskap till dig! Perfekt!