torsdag 17 februari 2011

Jo, man tackar!

Igår hade lilla Olle en väldigt charmig dag... BVC och läkarbesök kl 11, allt såg tipp topp ut och han växer som ogräs! Detta firade han med att pissa på sköterskan, och hela mottagningen kändes det som :)
Därefter åkte vi hem och var hemma hela dagen, och tur var väl det för när han inte åt, sov eller låg slickad på mej så skrek Olle nästan hysteriskt... Framåt kvällen blev det lite bättre, då bestämde han sej för att kräkas I MUNNEN på mej, mammas pussgurka ... typ...

Men sen kom Christopher hem strax före 21 så jag mer eller mindre kastade sonen på honom och gick och tog en lååång och välbehövd dusch, och när jag kommer ut så ligger Olle och Christopher på sängen och har huuur mysigt som helst så jag hoppade ner brevid dem och Christopher gick och duschade. Jag låg och dumglodde lite på tv medan Olle låg och kikade på det väldigt spännande taket, och helt plötsligt så sov han och det fortsatte han med till kl 3 i morse!! Tack tack tack för de nästan 6 timmarna ostörd sömn!

Jag minns inte om jag berättat om mitt vinglas i fredags; Det var det gooodaste jag druckit i heeela mitt liv, det lovar jag! Dock tog det slut väldigt fort, men det är väl som de säger, underbart är kort...
På lördag kommer Anna och Alexander hit, då ska jag ta mej ett par glas igen, men nu har jag pumpat massa så nu ska jag ta mej fler glas och även ett par cigg (dumt? Japp, men det skiter jag i, jag är värd det) har pumpat flera flaskor så någon moralgagga behövs inte, Olle kommer inte få i sej nå gift... bara jag och det tänker jag unna mej ;)

Ne, lite kläder och en tandborstning så är man redo för dagens äventyr...

1 kommentar:

Elin sa...

Det är inte ens bevisat att det går över så mycket i bröstmjölken. Kroppen hinner förbränna rätt mycket och dessutom blir det sån liten promillehalt i mjölken att det knappt är märkbart.
Finns många som dricker även fast dom ammar, jag är ju sån som tror att så länge dom inte bevisat nåt är det inte farligt :P

Folk är så hysteriska, tror nog att många förr i tiden drack vin även fast dom ammade och det verkade ju gå bra.