tisdag 22 februari 2011

MILF

Tjoho! Jag blev kallade Milf idag! Iof av en gammal kompis som dessutom inte sett mej på nåt år... så egentligen var det helt oviktigt, men tanken kom ändå. Japp, jag ska bli en milf! Det får bli mitt strävansmål, att bli kallad milf av någon jag inte känner. Just nu känner jag mej som en milraf (mother i like to run away from) men det ska bli ändring på det!
Så länge man ammar ska man inte banta, men det skadar ju inte att tänka på vad man stoppar i sej. Och när jag slutat amma tänkte jag faktiskt försöka mej på LCHF, det verkar vara den enda diet jag ev. skulle kunna hålla eftersom man får äta sej mätt och inte behöver leva på grönsallad eller blaskig chokladdryck i tetra.

Just nu är kläder en pina, jag kommer inte i kläderna jag hade innan jag blev med barn, gravidkläderna kan jag ha men de är ju dels sydda för att framhäva magen (och det är ju det sista jag vill) och dessutom hatar jag dom! Men jag har svurit på att inte köpa kläder förens jag är minst nere i storleken jag hade när jag blev med barn så jag får nog räkna med att gå naken ett tag, tur att vi går mot varmare tider ;)

(Eller jo, bra amningströjor behöver jag faktiskt så det får jag köpa om jg springer på nån)

På lördag ska hela familjen åka till sthlm och hälsa på fam. Karlsfelt, det ser jag fram emot sjuuukt mycket!

3 kommentarer:

Elin sa...

Fast LCHF kan du köra även om du ammar, om du vill alltså. Kroppen ser till att det finns tillräckligt med kolhydrater och annat i mjölken ändå även fast du inte äter så mycket.
Och med LCHF bantar du inte, du vräker i dig, tro mig jag får hälla grädde i kaffet för att jag inte orkar äta allt jag ska äta...

madde sa...

Hm... har funderat på den dieten oxå, kör ju GI varje gång jag blir fet och det fungerar, men de är mellanmålen som är så jävla jobbiga att komma ihåg,LCHF verkar ganska bra... men å andra sidan så behöver inte Milfar banta, just därav bara namnet ;). Känns de inte coolt att skriva "hela familjen".... låter coolt! saknar er massor... kraaaaaamiz

Paulina sa...

Elin: Jag har läst lite och det verkar finnas många olika åsikter om huruvida man kan amma när man kör LCHF, därför väljer jag att vänta. Men det är du som gett inspirationen och jag kommer antagligen att tjata hål i huvudet på dej när jag väl kör igång :)

Madde: Sjuuuukt coolt att ta med sej familjen på utflykt. I sommar tar jag med mej hela familjen och våldgästar er! :)