fredag 5 juli 2013

Hur tydlig måste man vara??!

Om man får en inbjudan där det står "I kyrkan på dagen är hela familjen välkommen och på kvällen håller vi fest för de vuxna" Varför anmäler man då barn på kvällen? Var det inte tydligt nog? Borde jag skrivit "Se till att skaffa barnvakt eller stanna hemma"??
Att Olle och Ingrid är med över middagen och åker hem med farmor efter det tycker jag är fullt rimmligt då alla potentiella barnvakter är på festen, visst? Om jag börjar talla på det hela kommer ju fler undra varför de inte fick ta med sina barn... Gah! Och logistiken??! Festen är ju i sej inte vidare barnvänlig den heller så.

Jag har ett telefonsamtal att ringa... Och ryktet säger att jag nog kommer få ringa fler liknande.

1 kommentar:

Malin sa...

Men åh, tyvärr spelar det ingen roll hur tydlig man än är. Men ring det där samtalet. Det är faktiskt er dag och ni som bestämmer.