tisdag 9 juli 2013

"Jag är stolt över dej!"

Tänk  vilken verkan dessa ord kan ha på en person! En vän sa det nyligen till mej: "Lina, jag är så stolt över dej" Jäklar vad det värmde och vad stolt jag blev! Hon var stolt över mej och den jag blivit och det jag klarat av. Hon har varit min vän så länge jag haft vänner och vi har alltid haft bra kontakt även då vi varit ute på olika äventyr, mycket av det är hennes förtjänst. Hon känner mej och känner till allt som har med mej att göra och hon är stolt över mej! Hon menade på att jag upplevt väldigt mycket som hade kunnat "ge förutsättningar" att hamna snett, men att jag trotts det faktiskt står på stabil grund idag med familj, utbildning och trygghet. Jag tror med handen på hjärtat inte att någon kan påstå att dom haft en felfri och perfekt uppväxt, men alla hanterar det olika, och de flesta hanterar det bra. Jag har alltid varit omringad av oändlig kärlek och det är garanterat det som gjort mej till den jag är idag. Hon är stolt över mej, och när hon är det är jag också det.

Jag är stolt över många i min närhet, men jag säger det inte till dom- varför? Jag vet faktiskt inte, kanske är det för att det blir för intimt att säga, det är ju stora ord och jag har ingen naturlig fallenhet för intimitet på det viset. Jag önskar att jag en dag kommer att säga det, för det är häftigt att få höra...
Jag ska försöka bli bättre på att berömma och visa tacksamhet i allmänhet, för jag ha så många fina människor omkring mej som stöttat och ställt upp i vått och tort. Även om jag är säker på att de vet vad de betyder för mej så hoppas jag finna ett naturligt tillfälle att säga det till dom.

Det är många tankar i huvudet på mej just nu och det händer väldigt mycket ändå har jag svårt att sätta ord på allt muntligt, allt är så mycket lättare i skrift. Märkligt att man har svårt att prata ens med sina närmsta vänner, men att skriva på en öppen blogg går bra- helt stabil är jag nog fan inte ;)

Inga kommentarer: