onsdag 24 juli 2013

Tjockis!

Nej, det är inte mej själv jag pratar om den här gången utan Ingrid. Var på bvc idag och fick höra att Ingrids viktkurva pekade rakt uppåt fortfarande och att hon blivit mullig. Men då förklarade jag bara enkelt för sköterskan att jag får tjocka barn och hänvisade till Olles viktkurva ;) Sen kom vi överens om att jag ska börja ge Ingrid ersättningen nr 2 som egentligen är från 6 månader samt att jag ska börja introducera gröt och frukt. Gröt har vi redan hunnit prova och till skillnad från sin bror som gallskrek och köjdes första gången han fick smaka så smaskade hon glatt i sej allt jag erbjöd ;) Dock blir det bara ett par teskedar i stöten tills jag ser hur magen hennes reagerar.

I övrigt är det fulle upp hela dagarna, sen Christopher gick på semester har vi inte "gjort ingenting" en dag och det verkar inte bli någon ändring på det än på ett tag... Det är så mycket jag vill hinna med men 24 timmar/dygn är lite knappt.

Imorgon ska jag till tandläkarn! Vi får väl se om jag vänder i dörren eller om jag sätter mej i stolen ;)

Inga kommentarer: