måndag 8 juni 2009

Ägglossning

För en sådär 30 minuter sedan kände jag ett ganska välbekant sug i mina mellersta regioner och jag förstod direkt vad det handlade om, hunger! Så jag gjorde slag i saken och begav mej till köket för frukostjakt, fann inget av intresse bortsett från ägg och en klick kaviar så jag bestämde mej för att det fick bli en äggfrukost.
Tog fram två stora fina ägg och med dem i handen insåg jag att jag gjort allt baklänges, man tar ju fram kastrullen först, typiskt! Jag läggeräggen på bänken för att ta fram kastrullen och vad händer?
Jo såvitt jag vet är ägg hyffsat rundade vilken innbär att de rullar, så ett ägg rullar rakt ner i golvet, krazschcs!
-Helvetesförbannadejävlaskit! Skulle jag inte sagt för under tiden jag stod och svor så tittade jag på det andra ägget och konstaterade att även det snart kommer att rulla i golv det med, men instället för att offra mej och slänga mej efter ägget så stod jag och svor och tittade på nästa kraczhszscc! Japp, två ägg i golv och det är rena krigszonen i köket nu, är det vad man kallar ägglossning?

Nu ligger iaf två nya ägg I kastrullen PÅ spisen i säkert försvar och kokas... och jag ska städa!

1 kommentar:

AK sa...

En sån tur att du just köpt upp häla hälsinglands ägglager då!! =) kanske vi skulle slå till med lite äggkrig i samma veva? kasta prick på grannen kanske..