torsdag 11 juni 2009

Låt mej berätta

om gårdagskvällne... efter en hel del velande valde jag att åka in på bockarna, japp, en onsdag... jag och 18-åringarna...

Tog bilen in som den ansvarsfulla vuxna kvinna jag är, mötte upp Marcus vid kön klockan 23 (på min tid när jag hängde på bockarna var 23 nämligen en lagom tid att komma) men ack ack så sent vi kom, kö kö kö... Men när jag fanimej hade pallrat mej in så skulle jag inte låta mej skrämmas av lite kö, efter en sådär 20-25 minuter var vi framme! Vi stod längst fram, och där fick vi stå, vi stod och stod och stod, min arma gamla rygg gjorde ont och krökte till sej ordentligt...
Vi stod längst fram i kön i 40 minuter!!! Längst fram, vi kunde luckta på ångorna av fyllehicka och pinsamma fyllehångel, men vi fick inte komma in...Vi stod, i kö, that´s it...

Men tro inte att ingen fick komma in, nej nej, så var det inte, 3 gånger kom det tjejgäng á 2-3 korta kjolar som gled före oss och in, är det så att bockarna och sturekompaniet numera samspelar? finns det vip-lista på böcks?

Jag blev allvarligt less och kunde inte låta bli att fråga den mycket maktgalna låtsaspolisen i dörren hur det kan komma sej och till svar fick jag att de var personal, åfan, hur stor är personalstyrkan på bockarna egentligen?

I min oerfarna värld antog jag att de körde efter 1 ut och 1 in principen, det brukade de ju göra när det var fullt på min tid... Men nej, du förstår att de hade tappat räkningen och kunde därför inte släppa in fler, what??! Men jag kan räkna hyffsat bra faktiskt, och den sista halvtimmen vi stod läääängst fram i kön gick 12 personer hem, och 7 korta kjolar in... vi var två och fick inte komma in...

Slutligen blir jag tvungen att fråga om vi ens kommer attt komma in, nu var klockan strax över midnatt och jag får till svar:
"Asså, öh, ba, jag vet fan inte.... Asså, nu ska ju altanen stängas oxå... Åh, asså då är det ett överskott på 50 pers...ööööh..."
-Så du menar att 50 pers måste gå hem innan vi kommer att komma in?
"Öööööööh, ah, typ... men ni har ju störst chans av de som står i kön....öööööööööö"
-No shit sherlock! och nej, tydligen inte!

DÅ vände jag på klacken och åkte hem, kröp i säng somnade och vaknade kl 10.30... Det är tufft att vara ute i svängen måste jag säga... Idag tackar jag min lyckliga stjärna för att jag var nykter, med tanke på hur hysteriskt irriterad jag var så vet jag inte hur det hade gått med alkohol i blodomloppet...

Tack för en toppenkväll, bockarna!

3 kommentarer:

ak sa...

haha!! men fyyy faaan! är de sant? på box?! stället där det rocks... rockar det så vilt att det är dresscode alá ibizafest alltså?

Paulina sa...

Tydligen... eller så kanske det är så att man pippat för få låtsaspoliser i sina yngre dagar, vad vet jag...

Anonym sa...

män du fattar väl att du var för gammal, det blir folkan som gäller för dig från och med nu!