söndag 7 juni 2009

I didn´t do it!

Nej, jag gjorde det verkligen inte, och jag skäms! Jag valde att inte rösta idag, det är väl demokratiskt? Att man får välja själv? :/
Ne, det går inte att rättfärdiga... Men jag är helt enkelt för dåligt insatt, och jag har helt ärligt inte orkat försöka sätt mej in heller... Jag fattar inte helt enkelt, jag har gjort ett par halvhjärtade försök de senaste veckorna men nej, jag orkar inte... Gjorde tom. nåt test på nätet om vad jag skulle rösta på och fick svaret att jag skulle rösta på Centern, och det gör jag bara inte.
Och jag kunde jag röstat blankt, men varför? Bara för att utnyytja min rösträtt? Näe, så solidarisk är jag inte, det är jäkligt synd om de som lever i ett odemokratiskt samhälle, men ärligt vad hjälper det dom att jag går och röstar blankt?
Så härmed avsäger jag mej all rätt att klaga på något som EU-parlamentet väljer att införa/avskaffa de närmaste 5 åren, go crazy!

Igårkväll var vi i mellanbyn, och jag plankade in på en byafest med Anna, riktigt kul hade vi, fick dansa mycket med farbröderna :) När vi var på väg tillbaka till Anna och Lars på våra cyklar, utan fungerande växlar och luft i däcken hittade vi en mycket berusad man i ett dike så jag tog på mej att mer eller mindre dra honom hem till sej efter min cyklel... lite godhjärtad är jag iaf :)
Tog en taxi hem runt 4.30-5 imorse sov några timmar och mådde faktiskt hyffsat bra när jag vaknade, jag lägger mej helt enkelt för tidigt när jag festar, det är därför jag blir så sjuk, aldrig mer! :)

Ne, nu ska jag sätta mej i skamvrån... Röstade ni? Säg att ni inte gjorde det, vi är alla oansvariga "ungdommar", visst?

3 kommentarer:

Liv sa...

Lina!! Se nu hur det blev. Svenskarna röstade in tjuvar (läs piratpartiet) och en massa betygsgalningar (läs folkpartiet) i Bryssel. Dessutom var det sjukt nära att vi skickade nån nazi dit också. Och du orkade inte gå till, vadå Norrgården?, för att lägga en liten lapp i ett kuvert. Inte ens en blank lapp! Skämmes.

Liv sa...

Men...jag tycker om dig =) Väldigt mycket.

Paulina sa...

Nån annan än liv som har något att säga? Anna, erkänn nu att du inte röstade!!! :)