torsdag 25 juni 2009

utsidan ska få sej et lyft :)

Nu har vi påbörjat renoveringen på utsidan ordentligt... det ska tilläggsisoleras och kläs om... såhär såg det ut innan, ja, vi hade rivit två balkonger på sidan som ni kanske ser på bilden....

Sen åkte ställningen upp och de där små "locken" på panelen plockades bort... randigt hus kanske vore nåt :)
Och isoleringen...







och här kan man skymta den nya panelen...
Idag ska jag på begrevning, och sen bär det av till Töllsjö för påhälsning hos Macke och Madde så vi får se om jag hinner uppdatera något mer innan vi åker, förhoppningsvis hinner framsidan bli "färdig" och då ska jag verkligen försöka hinna slänga ut någon bild, om inte så kommer vi hem igen senast måndag... tills dess får ni klara er utan mej :)




2 kommentarer:

AK sa...

Bara isoleringen gav det hela ett STORT lyft!! Det kan inte bli annat än succe med det nya sen...Hoppas det gick bra idag...Och hör av dig när du är fyllskalle och njuter på semestern!

Liv sa...

Look at that! Vad spännande det ska bli med ny panel. (Fast ändock lite vemodigt för en sån som mig.)
Nu kommer jag kunna hålla koll på utvecklingen på nära håll, för jag ska nämligen jobba i Iggesund i fyra veckor, starting this Monday!