fredag 24 september 2010

I natt jag drömde...

nåt fruktansvärt! Jag drömde att Christopher dog, han låg på sjukhus och precis efter att han tagit sitt sista andetag så fick jag värkar och satte igång och föda... Det var verkligen hemskt och jag vaknade 4.30 av att tårarna verkligen sprutade på mej och jag var tvungen att gå upp och grina ur mej en stund... Dessa hormoner kommer ta livet av mej.

I övrigt är vi ovänner jag och lilleman, vi är långt ifrån överens om hans ät och sov-tider! Hela veckan har jag haft en snittsömn på en sådär 4 timmar/natt och det är inte okej när man är i behov av minst 8! Jag vet att det blir annorlunda när han kommer ut och att jag kan glömma ljuv nattsömn då, men kunde jag inte få sova lite nu då istället? Jag har sovit i bilen på lunchen alla dagar denna vecka, ändå är jag helt slut på jobbet...

Sen har jag ont oxå! Galet ont och för exakt en vecka sen köpte och betalade jag ett foglossningsbälte på blocket (tänkte ge det ett försök ändå) men det har fortfarande inte dykt upp i brevlådan, så jag misstänker att jag blivit blåst... Vem blåser någon på 145:-?!

Gnäll, gnäll, gnäll... Men sluta läs då om det är så jobbigt... Jag tänker gnälla hela dan!

Det är mysigt att vara gravid, absolut och gudarna ska veta att den lille är efterlängtad. När han sparkar på kvällarna när vi ligger och ska sova är det mysigt att känna och tom. se på magen. Då är det så kul för att även Christopher faktiskt förstår att det är någon där och att jag inte bara är fet :) Men på nätterna, det buffar och knuffar så jag tror han ska knocka mej ur sängen ibland! Då är det inte så mysigt...

Ikväll ska vi ev till mamma och pappa och äta, därefter tänker jag inte göra ett skit, jag tänker ligga framför tv:n och tycka i mej onyttigheter! Imorgon kanske jag drar till skogs och plockar svamp beroende på vad det är för väder och om jag får sova nåt. Imorgon kväll ska vi på 30-årsfest i Hög... Vi får väl se hur länge jag står ut, och framförallt hur jag sa se ut... festkläder är inget man har överflöd av just nu vill jag lova...

Eh...

Inga kommentarer: